Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Biblioteca Sant Agustí de la Seu reobrirà a mitjan març després que ja s'hi ha completat les obres de reforma integral

La Biblioteca Sant Agustí de la Seu reobrirà a mitjan març després que ja s'hi ha completat les obres de reforma integral

L'equipament també estrenarà nous horaris, amb franges diferenciades entre l'època d'hivern i la d'estiu i quatre hores més d'obertura a la setmana, mitjançant una nova incorporació a la plantilla. Les properes setmanes es completarà el trasllat des del Centre Cívic, que ha acollit provisionalment el servei aquests darrers mesos
Visita d'obres a la Biblioteca Sant Agustí, on ja s'han completat les obres de reforma integral
07/02/2022 18:58

La Biblioteca Sant Agustí reobrirà al públic a mitjan mes de març, després que ja han finalitzat les obres de reforma integral que s'han dut a terme a l'edifici que acull habitualment l'equipament cultural. Tot coincidint amb aquesta represa de l'activitat, el centre estrenarà també nous horaris, adaptats a les demandes fetes per usuaris i veïns per facilitar-ne l'ús.

L'alcalde de la Seu, Francesc Viaplana, ha encapçalat aquest dilluns una visita d'obres per comprovar com ha quedat la biblioteca, acompanyat del tinent d’alcalde de Cultura,  Carlos Guàrdia;  i d'altres representants de l'Ajuntament. L’arquitecte responsable de les obres, Miquel Duelo ha explicat en què han consistit les reformes, mentre que la directora de la biblioteca, Lourdes Esteve, ha remarcat la millora en la funcionalitat, tant pels usuaris com pel personal que hi treballa. Viaplana ha manifestat que “després de 25 anys de funcionament d’aquesta biblioteca, per tal d’adaptar-la a necessitats i demandes de la nostra societat, calia unes reformes que s’han dut a terme a través d’una subvenció del PUOSC, amb la participació de la Diputació de Lleida i de l'Ajuntament mateix, amb una inversió total de 426.000 euros, amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat, la climatització, la sonorització, i la distribució dels espais, amb la creació d’espais de treball i d’aprenentatge”. 

De la seva part, Guàrdia ha detallat que “a partir d’aquestes obres, la Biblioteca Sant Agustí reobrirà amb un nou horari de cara al públic, recollint així una llarga reivindicació de la ciutadania urgellenca". Per posar-ho en pràctica, s’ha analitzat el funcionament de diverses biblioteques situades en poblacions semblants a la Seu, tant a l’Alt Pirineu i Aran com a les regions de Lleida, Catalunya Central i Girona, i també s’ha tractat amb el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat. El regidor ha avançat que la plantilla s'amplia i passarà de 4 a 5 persones, fet que permetrà ampliar les hores d'obertura.

Pel que fa precisament als horaris, serà diferenciat entre dues èpoques diferents de l'any. L’horari d’hivern anirà del 12 de setembre al 22 de juny, i en aquest període funcionarà de dimarts a divendres al matí (10.00-13.00 h), de dilluns a divendres a la tarda (15.30-20.00 h) i els dissabtes al matí (09.30-14.00 h).

Pel que fa a l’horari d’estiu, anirà del 23 de juny al 10 de setembre i la biblioteca obrirà de dimarts a divendres al matí, amb una franja més àmplia (9.00-14.00 h), i els dilluns a la tarda (16.00-20.30 h).

Segons remarca Carlos Guàrdia, "amb aquest nou horari d’obertura al públic, la Biblioteca Sant Agustí de la Seu d’Urgell obrirà 39 hores setmanals, 4 més de les que exigeix el Mapa de Lectura Pública del Departament de Cultura”. La reobertura es farà entre la segona i la tercera setmana de març, tan bon punt finalitzi el trasllat de libres i documentació de la sala polivalent del Centre Cívic el Passeig, des d'on s'ha donat servei als usuaris mentre han durat les obres de reforma. A més a més, també cal reubicar tot el fons bibliogràfic emmagatzemat. 

D’altra banda, el tinent d’alcalde de Cultura ha avançat que al llarg d’aquest any es vol organitzar els actes commemoratius del 25è aniversari d’aquest equipament, que per la crisi sanitària no es van poder fer al 2020 ni tampoc al 2021. 

Les millores 

Amb aquestes obres s’ha canviat la ubicació del taulell de la planta baixa, que ha quedat just davant de la porta d'entrada de vidre. La planta baixa ha quedat més diàfana, on s’ubicaran unes butaques per tal de poder llegir revistes i diaris, una taula rodona i tres ordinadors d'accés públic (per buscar informació a Internet, consultar l'e-correu o usar els diferents programes d'ofimàtica). Hi haurà també les revistes i diaris, així com una petita part del fons i s’hi exposaran totes les novetats bibliogràfiques que vagin arribant de nou. També els documents de Josep Albanell, autor de capçalera de la nostra biblioteca. 

A la planta baixa també s'ha adaptat el lavabo per a persones amb dificultat de mobilitat, i les portes d'entrada són corredisses. També s’ha instal·lat una pantalla de LCD que anirà informant de les activitats programades i mostrarà fotografies de les activitats fetes a la biblioteca. En aquesta planta baixa també ha quedat ubicat el despatx de direcció. 

La planta subterrània (cripta) continuarà inaccessible al públic. Hi haurà una part de la documentació d'arxiu, una sala pel personal i magatzem de material de neteja. A la primera planta s’hi podrà trobar la major part del fons de coneixements d'adults, la novel·la i els DVD i els CD, i compta amb espais de lectura formal i informal. 

Nova àrea infantil i espai jove 

La segona planta de la biblioteca s’ha reformat per complet per acollir la nova àrea infantil.  Ara, la sala és més gran i amb espais nous, sobretot per a nadons. El mobiliari està adaptat per nens i nenes, també amb espais de lectura formal i informal. 

S’ha ampliat la tercera planta, amb la creació de dos espais nous de treball en grup, espai molt demanat pels joves, amb 18 nous llocs de consulta/estudi, reconvertint una part de l'actual magatzem de documents d'arxiu; i la creació de l’espai jove que acollirà, a part de la novel·la juvenil, documents que els pugui interessar sobre sexualitat, LGTBI, assetjament, economia, filosofia, noves tecnologies, entre d’altres matèries. Aquesta tercera planta també acollirà la resta de documents de coneixements d'adults. 

La sala polivalent s'ha adaptat a les necessitats que ja té la biblioteca des de fa temps, amb pantalla i projector fixes. També ha quedat adaptada la il·luminació per tot tipus d'activitats de difusió de la lectura i la cultura en general. El fons de col·lecció local (temàtica i autors de la comarca) i de reserva continuaran en aquesta planta. 

Pel que fa al pati, s'ha adequat la rampa d'accés de la porta del carrer i se n'ha afegit una per tal de poder accedir a l'absis. 

Una millora important a destacar és la nova climatització de tots els espais amb el sistema d'aerotèrmia i la instal·lació d'una quarantena de panells fotovoltaics (plaques solars) per millorar considerablement l'eficiència energètica de l'edifici.

Mostrar formulari de contacte