Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Biblioteca Sant Agustí estrena l'exposició 'Tu tens la clau' sobre prevenció del consum d'alcohol i drogues

La Biblioteca Sant Agustí estrena l'exposició 'Tu tens la clau' sobre prevenció del consum d'alcohol i drogues

A través del Projecte Home es vol conscienciar la població, especialment la gent jove, pel que fa al risc d'addicció. La mostra es pot veure a la Seu d'Urgell fins al 27 d'octubre

Inauguració de l'exposició 'Tu tens la clau' a la Biblioteca Sant Agustí de la Seu
Inauguració de l'exposició 'Tu tens la clau' a la Biblioteca Sant Agustí de la Seu
03/10/2022 17:45

La Biblioteca Sant Agustí de la Seu d’Urgell ha acollit aquest dilluns la inauguració de la tercera parada de l’exposició 'Tu tens la clau', una mostra que aquest 2022 recorre quatre biblioteques de la demarcació de Lleida per conscienciar sobre els riscos del consum d'alcohol i drogues. L'acte ha comptat amb l'alcalde de la Seu d'Urgell, Francesc Viaplana, el vicealcalde urgellenc, Jordi Fàbrega; la tinent d'alcalde d'Atenció a les Persones, Marian Lamolla; la cap de la Central de Biblioteques a Lleida, Nati Moncasi; la directora de la biblioteca, Lourdes Esteve, i així com la directora del Servei d’Atenció a les Addiccions de Lleida de Projecte Home, Sònia Font.

L’exposició serà a la biblioteca fins al 27 d’octubre. Enguany aquesta exposició itinerant ja ha fet parada al Pont de Suert i Agramunt, i finalitzarà l’itinerari a Alcarràs, a la Biblioteca Joaquim Montoy entre el 2 i el 30 de novembre. 

Les claus per abordar conductes de risc

L’exposició sorgeix de la necessitat de treballar en la prevenció del consum d’alcohol i d'altres drogues, sobretot entre els adolescents i joves. L’última enquesta 'Estudes' 2021, del Ministeri de Sanitat del govern espanyol, afirma que en el darrer any un 73,9% dels joves de 14 a 18 anys va beure alcohol, un 30,7% va fumar tabac i un 28,6% va consumir cànnabis, que és la substància il·legal més consumida.

Per abordar aquestes qüestions, l’entitat va dissenyar l’exposició posant el focus en els perills de les drogues i centrant l’atenció en una sèrie d’aspectes fonamentals per al desenvolupament de la persona, que són claus per tal de construir una vida més plena, saludable i lliure de conductes de risc com ara l’abús de drogues. Així, el format de l’exposició es basa en "cinc portes que cal explorar per tal d’aprofundir en l’autoconeixement" i que conviden a "reflexionar a través de la interacció, oferint claus per obrir-les". Tot i que està centrada en un primer terme en els joves i les seves famílies, l’exposició vol arribar també al públic general per abordar conductes de risc sovint invisibilitzades perquè compten amb l’acceptació social, com ara l’abús del consum d’alcohol. 

Servei d’Atenció a les Addiccions a Lleida

L’exposició “Tu tens la clau” és una activitat de prevenció i sensibilització que complementa els programes de tractament de les addiccions que Projecte Home porta a terme a la demarcació de Lleida, amb seu a Tremp i Balaguer. L’entitat atén cada any a una vuitantena de persones amb addiccions de la demarcació de Lleida així com els seus familiars.

 

Mostrar formulari de contacte