Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La C-14 entre Coll de Nargó i Adrall, punt negre de l'estudi EuroRAP

La C-14 entre Coll de Nargó i Adrall, punt negre de l'estudi EuroRAP

El tram de 20,8 quilòmetres té una alta sinistralitat L’informe té en compte els accidents dels anys 2006, 2007 i 2008

Coll de Nargó
Coll de Nargó
22/01/2010 18:45

La C-14 entre Coll de Nargó i Adrall és un dels trams de la xarxa viària catalana que l’estudi EuroRAP, presentat aquest dijous a Barcelona, qualifica de ‘punt negre’. Els 20,8 quilòmetres de longitud de la via tenen una intensitat de trànsit de 7.527 vehicles i registren una mitjana de 7,3 accidents greus i mortals. Per fer la valoració amb representativitat estadística, l’informe EuroRAP, en què participa el RACC, el Servei Català de Trànsit i el departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha tingut en compte els accidents dels anys 2006, 2007 i 2008.

A més de la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall, l’estudi assenyala també com a vies amb més riscos d’accidents greus i mortals el tram de Tordera a Maçanet de la Selva (GI-512); el d’Arbúcies a Sant Hilari de Sacalm (GI-550); el de Cardedeu a Cànoves i Samalús (BV-5108) i el de Parets del Vallès a Granollers (C-35).

Segons indica el document, però, en els darrers triennis els accidents els accidents greus i mortals han disminuït a Catalunya en un 17,7%, mentre que la mobilitat global ha augmentat un 0,8%. Aquesta variació comporta una disminució de més del 18% del risc de patir un accident mortal o greu en el global de la xarxa catalana analitzada. En aquesta edició de l’estudi, la vuitena, s’han analitzat 421 trams que representen 6.277 quilòmetres de la xarxa viària catalana.

En els recorreguts de menys perill destaca la carretera N-230, entre el límit de Catalunya i l’Aragó i fins al Pont de Suert, amb un tram de set quilòmetres, que té un risc igual a zero ja que en l’últim trienni no ha tingut cap accident mortal o greu.

Estudi d’avaluació de carreteres

El RACC, juntament amb altres automòbils clubs europeus membres de la Federació Internacional de l’Automòbil (FIA), ha participat novament en l’elaboració de l’estudi d’avaluació de carreteres EuroRAP. L’estudi ha analitzat per vuitena vegada l’accidentalitat a la xarxa viària catalana, amb la col•laboració del Servei Català de Trànsit i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.

EuroRAP és un consorci europeu que analitza l’índex de perillositat de la xarxa viària en funció d’uns criteris unificats, relacionant l’accidentalitat que es dóna en un tram concret amb la seva intensitat mitjana diària de trànsit (IMD). Per aconseguir-ho, s’ha adaptat la metodologia d’anàlisi que han creat els tres països líders en l’estadística de seguretat viària a Europa: Gran Bretanya, Suècia i Holanda. De fet, des del 2002 més de 25 països europeus l’han aplicat per analitzar les seves carreteres, i fins i tot es realitzen estudis als Estats Units i Austràlia amb els mateixos criteris d’EuroRAP. A Catalunya, l’estudi EuroRAP és publica tots els anys des del 2002.

L’objectiu final de l’estudi, en definitiva, és que l’usuari disposi d’una guia de risc de la carretera per on circula, perquè pugui adaptar la seva conducció a les condicions de la via. Es pot consultar l'informe aquí.

Mostrar formulari de contacte