Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Cerdanya promou la visita a una vintena de miradors per potenciar el paisatge de la comarca

La Cerdanya promou la visita a una vintena de miradors per potenciar el paisatge de la comarca

El projecte inclou millores d’accessibilitat i taules d’observació en relleu per a persones cegues. La comarca disposa d'uns 200 punts de visió per contemplar un dels seus principals atractius

La Tosa d'Alp des del mirador de Torre d'Escobairó (Foto: ACN)
La Tosa d'Alp des del mirador de Torre d'Escobairó (Foto: ACN)
07/02/2025 11:55

La Cerdanya promou la visita a una vintena de miradors, repartits entre tots els municipis de la comarca, amb l’objectiu de posar en valor la singularitat del paisatge local, que és un dels principals atractius de la vall.

El projecte, finançat amb la recaptació de la taxa turística, inclou informació sobre la seva accessibilitat, estat dels equipaments i alguns dels punts destacats que es poden observar des de cada mirador. Les dades es poden consultar en un mapa interactiu, disponible al web de Turisme Cerdanya. A més, en una segona fase, estan previstes millores als accessos per a persones amb mobilitat reduïda, la instal·lació de taules d’observació en relleu, destinades a persones cegues, i d’unes planxes amb codis QR per poder accedir a continguts auditius en quatre idiomes.

La idea va sorgir arran de les consultes que rebien per part dels visitants que acudien a les oficines de turisme. Tot i que a la Cerdanya hi ha uns 200 miradors, s’ha fet una primera selecció d’un per cadascun dels disset municipis i tres més ubicats dins les Entitats Municipals Descentralitzades (EMD) d’Estana, Pi i Aransa. L’objectiu de la iniciativa és oferir als visitants una experiència que els connecti amb la natura i el patrimoni paisatgístic de la comarca. A més, s’ha elaborat un reportatge fotogràfic, amb imatges panoràmiques i preses amb dron, per captar l’essència de cada un dels punts.

El projecte també inclou actuacions per tal de garantir la seguretat i el confort dels visitants, com ara la instal·lació de baranes i la reparació de passeres. A través d’aquesta iniciativa, la Cerdanya busca consolidar la seva oferta de turisme de natura i posicionar-se com un exemple de turisme sostenible i inclusiu, tot promovent el respecte i la conservació del patrimoni natural.

Els miradors

Els miradors inclosos al projecte són: el Castell de Llívia, el Campanar de l’església de Santa Maria (Puigcerdà); el mirador de Roques d’Engràcia (Fontanals), la Torre d’Escobairó (Alp), la Torre de Das, l’Ermita de Sant Grau (Urús), el Serrat de les Esposes (Riu), la carretera d’Ordèn (Bellver), Roques Feres (Guils de Cerdanya), el Tossal (Isòvol), el Castellot (Bolvir), l’Ermita de Sant Salvador de Predanies (Prats i Sansor), el Pla de l’Àliga (Estana), el Pla de la Llet (EMD d'Aransa), el coll de la Creu del Barret (al nucli bellverenc de Pi), el Roc de la Guàrdia (Lles) i els miradors dels pobles de Montellà, Prullans, Meranges i Ger.

Mostrar formulari de contacte