La CHE completarà les obres dels regs compensatoris a Oliana
L'ens hi destina 1,5 milions d'euros dels seus fons per complir el compromís El col·lectiu espera que properament també s'executi els trams de Peramola i Bassella
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha anunciat que començarà abans no acabi l'any les obres per finalitzar els regs compensatoris d'Oliana, a l'entorn del pantà de Rialb. L'ens estatal preveu invertir-hi 1,5 milions d'euros dels seus fons propis.
La Comunitat de Regants d'Oliana ha valorat amb satisfacció l'anunci de la CHE i el fet que l'Estat hagi rectificat després que en principi no va incloure aquestes obres en els pressupostos del 2014. El portaveu del col·lectiu, Toni Torrent, creu que amb aquesta actuació queda solucionada la xarxa de reg al municipi.
Amb tot, el programa de regs compensatoris encara té trams pendents, per exemple a Peramola i Bassella. Els regants esperen que es doni continuïtat a aquesta inversió i també que la Generalitat compleixi el seu compromís amb la xarxa secundària i terciària.
En aquest sentit, des dels municipis del sud de l'Alt Urgell recorden que els regs són una obra molt necessària per a l'economia local i que parteixen d'un compromís de les administracions per la gran pèrdua de terra fèrtil que va suposar la construcció de l'embassament de Rialb.
Les obres d'Oliana han de beneficiar 200 hectàrees, pertanyents a 150 propietaris.
