La Comissió territorial d'urbanisme de Lleida suspèn la tramitació del polígon de Castellciutat
La Comissió territorial d’urbanisme de Lleida ha suspès la tramitació del nou polígon industrial de Castellciutat. L’ens de la demarcació de Lleida no ha aprovat aquest dijous la modificació del Pla General d’Ordenació Urbanística número 6 de la Seu, en l’àmbit del SUD 6, a la Llau de Benabarre. L’ajornament de la decisió s’ha pres a l’espera que es defineixi el traçat exacte de la que serà la variant de la N-260.
Segons ha manifestat el tinent d’alcalde d’Urbanisme urgellenc, Jesús Fierro, “la Comissió no ha pogut donar el vistiplau al projecte, ja que des de Carreteres de l’Estat s’ha indicat que s’ha de tenir el recorregut definitiu per poder-hi donar el llum verd”. Recordem que l’avantprojecte de l’autovia es troba actualment en exposició pública i l’Ajuntament de la Seu d’Urgell hi presentarà diverses al.legacions.
Jesús Fierro ha expressat la voluntat de “reprendre el més aviat possible els tràmits per a la creació de la nova zona de creixement industrial de la Seu”. Per Fierro, “és evident que tot i el moment de feblesa econòmica, la necessitat de sòl per a empreses és tangible i s’ha d’agilitar”. I ha afegit: “L’obligació de l’Ajuntament és tenir sol industrial per posar-lo a disposició empreses”.
D’altra banda, la Comissió d’urbanisme de Lleida ha aprovat aquest dijous la modificació del Pla General d’Ordenació Urbanística número 5 de la Seu, en l’àmbit dels sectors SUD 1 i SUD 2. Així doncs, el tràmit per a la unificació dels dos sectors està enllestit. Ara es redactarà el Pla parcial per accelerar el màxim possible la cessió de la parcel.la al departament d’Educació de la Generalitat, per tal d’ubicar-hi el segon institut de secundària. El Pla Parcial també contemplarà una reserva d’equipaments per al sector nord, que beneficiarà els barris de Sant Antoni i Poble Sec.