Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Comissió de Polítiques Digitals i Territori aprova demanar al Govern la reforma dels horaris del tren Lleida–La Pobla

La Comissió de Polítiques Digitals i Territori aprova demanar al Govern la reforma dels horaris del tren Lleida–La Pobla

La proposta del grup socialista, aprovada per unanimitat, vol fer "més viable, operatiu i segur" el servei de la línia ferroviària
Primers usuaris del tren de la Pobla, provinents de Lleida, arribant a l'estació de la Pobla de Segur el dia 25 de juliol del 2016 (Foto d'arxiu/ACN)
14/07/2021 17:18

La Comissió de Polítiques Digitals i Territori ha aprovat demanar al Govern que reformi els horaris del tren de Lleida a la Pobla de Segur (Pallars Jussà). La proposta de resolució del PSC s'ha aprovat per unanimitat amb la incorporació d'una esmena dels grups d'ERC i JuntsXCatalunya per tal que "s'endegui prèviament un estudi que determini les modificacions horàries necessàries per fer aquest servei encara més viable, operatiu i segur".

La diputada del PSC per Lleida, l'Alt Pirineu i Aran al Parlament, Sílvia Romero, ha afirmat que l'objectiu de la iniciativa és fer "més eficaç i útil un servei que és vital pel territori". D'altra banda, Romero ha recordat que ja es va fer un estudi dels horaris per part de la Plataforma d'usuaris del transport públic. Tot i això, la diputada opina que "és bo que s'hi incideixi per garantir una major eficàcia i l'increment de viatgers, fent que esdevingui un veritable servei públic efectiu i més útil"

La proposta recorda que "des que Ferrocarrils de la Generalitat es fa càrrec del servei (2005) s'han incorporat dos trens dièsel Stadler - el 2016-, que circulen en via única sense electrificar, el que ha suposat un increment gradual del nombre de passatgers, arribant a més de 250.000 viatgers durant el 2019". La diputada socialista puntualitza, però, que "ara el tram entre Lleida i Balaguer compta amb deu circulacions per sentit en dies laborals, mentre que el tram complert fins la Pobla de Segur és de només quatre circulacions per sentit, una d'elles per necessitats de gestió de la línia".

Finalment, Romero apunta al fet que "aquesta millora no requereix com a condició la construcció d'un hangar i l'intercanviador a Cellers, sinó la voluntat política de donar servei als veïns i veïnes d'una part del territori que requereixen també de connexions en condicions per fer ús d'altres serveis com els trens AVE, l'arribada i el retorn a llocs de treball i formació o visites per motius de salut".