La Copa del Món ICF a la Seu finalitza amb medalla de plata de David Llorente en caiac cross
El palista segovià només ha estat superat per Joseph Clarke, que s'ha proclamat així campió del circuit mundial. Èxit britànic també en dones, amb triomf de Kimberley Woods a la general. Travé, Pellicer, Chourraut i Lazkano es queden a vuitens, mentre que Ochoa ha arribat a quarts. A la cloenda hi ha pres part el vicepresident del COI, Joan Antoni Samaranch
La Copa del Món 2024 de Canoa Eslàlom i Caiac Cross ha abaixat el teló a la Seu d'Urgell amb una altra medalla per al combinat amfitrió. Després de les victòries de la basca Maialen Chourraut en K1 femení i de l'urgellenc Miquel Travé en C1 masculí, aquest diumenge David Llorente s'ha penjat la medalla de plata en caiac cross, la modalitat que tancava la competició i que ha tingut com a protagonista l'equip britànic, amb Joseph Clarke i Kimberley Woods com a nous campions.
Llorente ha arribat a la final després que a la primera eliminatòria -vuitens de final- havia coincidit amb els altres classificats de l'equip espanyol. El segovià establert a la Seu ha guanyat per davant del suís Jan Rohrer, l'argentí Manuel Tripano i l'urgellenc Miquel Travé. D'aquesta manera el principal palista del Cadí Canoë-Kayak ha quedat eliminat en aquesta primera ronda, en què Manu Ochoa havia guanyat la seva tanda per davant de l'australià Timothy Anderson. Així, a quarts s'han trobat Llorente, que ha tornat a guanyar, i Ochoa, que aquest cop ha quedat quart, per darrera de Rohrer i Anderson. L'altre seleccionat urgellenc en aquesta categoria, Marc Vicente, havia quedat eliminat a la fase prèvia cronometrada.
A la semifinal el palista castellà ja s'ha trobat amb el britànic Joseph Clarke i tots dos han passat a la gran final, per davant del pirinenc Boris Neveu -de l'equip francès- i de Rohrer. I a la final, Clarke i Llorente han tornat a ser els millors i han obtingut respectivament la medalla d'or i la de plata. El bronze ha estat per al brasiler Pedro Gonçalves; i el quart lloc, per al polonès Mateusz Polaczyk. Amb aquests resultats, a més a més, el piragüista d'Stoke-on-Trent (Anglaterra) ha aconseguit superar a la general Gonçalves, que arribava a la Seu com a líder, i proclamar-se nou campió de la Copa del Món amb 234 punts. Així, Pedro Gonçalves ha quedat subcampió, mentre que el tercer lloc final ha estat per al francès Mathurin Madore.
Mallory Franklin guanya la prova femenina
L'èxit britànic s'ha repetit a la competició femenina i per partida doble. Mallory Franklin ha guanyat la final i la medalla de plata ha estat per a la seva compatriota Kimberley Woods. El bronze l'ha obtingut la francesa Angèle Hug, mentre que l'australiana Jessica Fox ha quedat en quart lloc. D'aquesta manera, Woods s'ha proclamat campiona de la Copa del Món, amb 229 punts, i Franklin ha estat subcampiona, mentre que Fox ha acabat en tercer lloc.
La palista del Cadí CK Laura Pellicer, única representant d'Andorra en el caiac cross, ha disputat els vuitens de final, en els quals no ha pogut superar dues rivals de pes com la neozelandesa Luuka Jones i l'ucraïnesa Viktoriaa Us. Pellicer ha quedat tercera de la seva tanda, per davant de la britànica Phoebe Spicer. En aquesta ronda també han quedat eliminades les basques Maialen Chourraut i Miren Lazkano, també amb el tercer lloc de les seves baixades. En el cas de Chourraut, ha estat superada per Kimberley Woods i per l'eslovena Eva Tercelj. La pontsicana Laia Sorribes havia quedat eliminada a la fase prèvia.
Visita de Samaranch
Fora de l'àmbit competitiu, l'última jornada de les Finals de la Copa del Món ICF de Canoa Eslàlom han comptat amb la presència destacada del vicepresident del Comitè Olímpic Internacional, Joan Antoni Samaranch Salisachs. El membre de la direcció del COI ha estat rebut per l'alcalde de la Seu d'Urgell, Joan Barrera, i ha pres part a l'última cerimònia de lliurament de medalles del cap de setmana.
Samaranch ha visitat les instal·lacions del Parc Olímpic del Segre i s'ha interessat pel funcionament actual tant del recinte com de la competició. A la visita també ha estat acompanyat pel vicepresident de la Federació Internacional de Piragüisme, el pallarès Lluís Rabaneda; el representant de l'organització dels Mundials 2025 d'aigües braves, Richard Fox; la directora del Parc del Segre, Meritxell Rodríguez, l'exdiplomàtic Eugeni Bregolat i l'exalcalde urgellenc Joan Ganyet. Aquesta setmana mateix el dirigent olímpic català ha fet públic que presentarà candidatura per esdevenir el nou president del COI. L'actual màxim responsable del comitè, l'alemany Thomas Bach, finalitzarà el seu mandat aquest any vinent.
També en l'apartat institucional, el lliurament de medalles d'aquest diumenge ha suposat el comiat de Jean-Michel Prono com a president del Comitè d'Eslàlom de la ICF, després de vint anys en el càrrec i més de tres dècades de vinculació amb la Seu d'Urgell. Prono ja va rebre un reconeixement de l'Ajuntament urgellenc a la inauguració de les finals, dimecres passat.
-
David Llorente, a la final de caiac cross de la Copa del Món ICF a la Seu
-
Kimberley Woods (nova campiona de la Copa del Món), Mallory Franklin (guanyadora de la prova de la Seu) i Angèle Hug, al podi de caiac cross del Parc del Segre (Foto: Canoe Slalom Seu)
-
Visita de Joan Antoni Samaranch Salisachs, vicepresident i membre del COI, al Parc Olímpic del Segre
