La Copa Pirineus d'eslàlom es completa al Parc del Segre
La Seu acull una prova aquest divendres i una altra al llarg de dissabte i diumenge, puntuable per al rànquing de la ICF El CSD ha fet una recepció a l'equip estatal júnior i sub-23 per l'èxit dels Mundials a Foz do Iguaçu
La sisena edició de la Copa Pirineus de piragüisme arriba aquest cap de setmana al Parc Olímpic del Segre. Entre aquest divendres i diumenge, la Seu d’Urgell esdevé novament la capital de l'eslàlom amb la presència d'uns 300 palistes de fins a 22 nacionalitats diferents.
Al llarg dels tres dies hi ha dues competicions. La primera es desenvoluparà aquest divendres durant tot el dia amb les categories de C2M , K1W, K1M, C1W, C1M. L'altra, dissabte i diumenge, decidirà els resultats finals i serà puntuable per a l'ICF World Slalom Ranking.
Abans de l'inici de la segona etapa de la Copa Pirineus, la competició s'ha donat a conèixer aquest dissabte a la seu de la Diputació de Lleida, ens que dóna suport a l'esdeveniment. En la presentació hi han intervingut el cap de relacions interdepartamentals de la Diputació, Antoni Fo; el palista urgellenc Alberto Díez-Canedo; el president de la Federació Catalana de Piragüisme, Joan Ignasi Rosell, i el director tècnic de la competició, Francesc Ganyet.
L'acte s'ha aprofitat per recordar que el Parc del Segre acollirà els Mundials de Piragüisme d'aigües braves l'any 2019, juntament amb Sort. Antoni Fo ha destacat que la cita de la Seu d’Urgell "tornarà a ser una gran festa per als seguidors d’aquest esport i servirà per anar preparant el Campionat del Món”.
Francesc Ganyet, per la seva banda, ha recordat que “aquesta Copa va néixer per demostrar que els Pirineus no són una frontera i que poden unir i no separar les persones". Ganyet recorda que la Seu segueix tenint "una de les millors infraestructures per practicar aquest esport de tot el món”.
Homenatge pel Mundial
D'altra banda, la seu del Consell Superior d'Esports (CSD), a Madrid, ha acollit una recepció oficial a l'equip estatal júnior i sub-23, en reconeixement per l'èxit dels Mundials disputats aquesta setmana passada a Foz do Iguaçu.
En l'acte hi ha tingut especial protagonisme la urgellenca Núria Vilarrubla, que dissabte passat es va proclamar campiona del món per primera vegada, en la modalitat C1 sub-23 femení. El mateix dia, Vilarrubla va sumar l'or en patrulles, amb la també urgellenca Annebel Van der Knijff i la basca Klara Olazabal; i dos representants més del Cadí CK, Jordi Cadena i Nil Garcia, van obtenir la medalla de plata en patrulles de K1 júnior masculí.
La collita de medalles la va completar el castellà David Llorente, plata en K1 sub-23 masculí. A més a més, la resta de palistes convocats també van fer bons resultats.