Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La crescuda del riu Noguera de Lladorre provoca la mort d'unes 5.000 truites de la piscifactoria de Tavascan

La crescuda del riu Noguera de Lladorre provoca la mort d'unes 5.000 truites de la piscifactoria de Tavascan

El riu va passar per sobre les instal·lacions, tot taponant així l'entrada d'aigua als peixos. Tanmateix, en el moment dels fets l'equipament no estava a ple rendiment, perquè pot arribar a albergar més de 80.000 exemplars

La piscifactoria de Tavascan amb l'aigua sobreeixint (Foto: ACN / cedida)
La piscifactoria de Tavascan amb l'aigua sobreeixint (Foto: ACN / cedida)
19/06/2023 19:40

La crescuda del riu Noguera de Lladorre, aquest cap de setmana passat, ha provocat la mort d'unes 5.000 truites de la piscifactoria de Tavascan. Sense temps a reaccionar, segons fonts d'aquest equipament del Pallars Sobirà, el riu va passar per sobre les instal·lacions i va taponar l'entrada d'aigua del riu a les truites, fet que va provocar la mort dels peixos.

Els Agents Rurals, alertats per un veí de la zona, es van traslladar a la piscifactoria, van aixecar acta dels fets i van demanar a l'empresa que un gestor autoritzat retiri les truites mortes. Ara ja s'està fent la retirada dels peixos i els agents en fan seguiment. Quan baixi el cabal actual faran més inspeccions per comprovar si hi ha truites que van saltar al riu.

Les truites d'aquesta piscifactoria no eren autòctones i la seva cria era plenament comercial. Tanmateix, des dels Agents Rurals han esmentat que aquestes instal·lacions es troben en una zona catalogada com a Reserva Genètica de Truita.

Segons l'empresa, dins de la desgràcia, actualment la piscifactoria no estava a ple rendiment. En cas contrari, apunten, la mort de truites hauria pogut ser molt superior. Quan les instal·lacions funcionen al cent per cent, al recinte hi ha més de 80.000 exemplars.

Trigaran uns mesos a recuperar la normalitat

En tot cas, les tasques de neteja i reparació faran que no puguin entrar més truites a la piscifactoria, malgrat que estava previst que els pròxims dies s'hi encabissin les que han de repoblar rius pallaresos. Els responsables de l'empresa calculen necessitaran "mesos" per tornar a la normalitat i que com a mínim no es podrà tornar a obrir fins al setembre. Pel que fa als danys, encara s'estan avaluant. Mentrestant, ja hi ha hagut reunions amb l'Agència Catalana de l'Aigua i la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre per poder fer les obres necessàries per reparar el que s'ha malmès.

Mostrar formulari de contacte