La Diputació reuneix els tècnics de turisme dels Consells Comarcals
El Patronat de Turisme va exposar-los el Pla d'Accions 2015, amb més d'un centenar de propostes promocionals i de suport a la comercialització Els projectes abrecen la totalitat de les comarques de la demarcació de Lleida i la Val d'Aran
La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha reunit aquest dimecres els tècnics dels consells comarcals del Pirineu i les Terres de Lleida per tractar sobre el Pla d’Accions 2015 del Patronat de Turisme, el qual recull més d’un centenar d’accions promocionals i de suport a la comercialització desenvolupades tant en l’àmbit estatal com internacional i adreçades tant al públic final com a turoperadors turístics i mitjans de comunicació.
El Pla d’Accions 2015 d’"Ara Lleida" es divideix en 4 grans apartats: la comunicació promocional, la relació amb l’oferta, la relació amb la demanda i, en darrer lloc, l’àrea de coneixement i intel·ligència de mercat. "El document permetrà la consolidació dels principals projectes que el Patronat de Turisme ha engegat en els darrers dos anys”, ha explicat el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch.
Entre les propostes que es consolidaran aquest any, Blanch s’ha referit al programa 'Benvinguts!, senderistes i cicloturistes', una experiència pionera a tot Catalunya impulsada pel Patronat i que acredita d'una manera específica els allotjaments que disposen d'un conjunt de serveis que s'adeqüen als practicants de senderisme i de cicloturisme. Des del Patronat de Turisme també s'ha destacat la renovació de l’app Ara Lleida 365 i el projecte de microconsultoria per a la creació de productes turístics a les Terres de Lleida, que ha donat lloc a la posada en marxa de 20 paquets turístics experiencials a la Plana de Lleida i que ara s’ampliarà a les comarques del Pirineu.
Una altra activitat que es potenciarà és l’enoturisme, mitjançant la participació del Patronat de Turisme en la taula d’enoturisme de Catalunya i com a membre de la Ruta del Vi de Lleida i la col·laboració amb la DO Costers del Segre. Finalment, Blanch s’ha referit al programa Compromís Ara Lleida 14/16, que inclou formació ad-hoc adreçada a empresaris i tècnics turístics, i a la creació de productes turístics i monitoratge de la reputació on-line permanent.
La Diputació destaca el caràcter transversal a tot el territori de les actuacions programades pel Patronat de Turisme, que abracen la totalitat de les comarques de Lleida i la Val d’Aran.
Presència a fires i salons de turisme
La presència a fires, salons de turisme, la participació en workshops i les campanyes publicitàries institucionals previstes en els mercats interior, estatal i internacional –aquestes darreres via els CPT que depenen de l’Agència Catalana de Turisme– són també actuacions programades de suport a la comercialització i a la comunicació per a aquest any 2015. Tot un seguit d’actuacions que es veuran reforçades amb les accions específiques dissenyades per la mateixa Agència Catalana de Turisme amb motiu de la designació del 2015 com a Any del Turisme d’Interior i de Muntanya.
Un altre aspecte que es destaca és l’aposta per continuar innovant en les diferents eines de promoció de què disposa actualment el Patronat de Turisme, i que en gran manera passen per l’aplicació de les noves tecnologies i la dinamització de les xarxes socials per augmentar el nombre de seguidors per microsegments de mercat.
En l’apartat d'internacionalització, el Patronat centra les seves principals accions als mercats de França, el Benelux, Alemanya, el Regne Unit, els països nòrdics i Israel. Els productes principals amb què s’incidirà en aquests mercats són el senderisme i el cicloturisme, el turisme actiu i el de natura, les destinacions certificades de Turisme Familiar i la col·laboració amb les accions que dugui a terme l’Agència Catalana de Turisme amb motiu de l’Any del Turisme d’Interior i de Muntanya.