La Diputació de Lleida estrena un espot promocional en defensa de la pagesia
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident primer, Jordi Latorre, i de la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha presentat aquesta setmana un nou espot "en defensa de la pagesia", amb el lema Tenir cura de les persones, tenir cura de la terra. A la presentació també hi van intervenir el vicepresident tercer de la Diputació, Antoni Navinés, la diputada Mercè Carulla i els diputats Jordi Verdú i Ramon Cónsola. També s'hi ha vist fragments de declaracions de Jordi Vidal, un dels pagesos protagonistes de les peces audiovisuals, i Marc Hierro, director i muntador.
Joan Talarn ha assegurat que “la Diputació demostra amb fets, de manera reiterada i constant, que el sector agrari és el motor que mou" la demarcació lleidatana. Per això, han considerat que calia "anar una mica més enllà" i "aportar un major coneixement de la realitat agrària a la societat en general", perquè lamenten que "als espais urbans massa vegades obliden tot el que li deuen als seus orígens: al treball de conrear el camp”. Talarn ha avançat que "enguany es produiran d’altres accions de suport a la pagesia".
De la seva banda, Rosa Pujol destaca que “aquesta campanya vol ser un agraïment i un homenatge a la pagesia, a la seva manera d’entendre la vida, a la cultura del treball i de l’esforç i a l’autoestima”, a més de donar suport "a les generacions que vindran darrere, pel seu compromís i per vetllar per la terra perquè doni els seus fruits”.
I Jordi Latorre ha explicat que “la manera de ser dels pagesos s’assembla força a la dels lleidatans: gent que treballa de sol a sol, però que, a més, cuiden la terra, cuiden de l’alimentació de la gent de tot el país, del territori i del paisatge”. Per això, ha reivindicat la figura i el paper de la pagesia, "un sector que no es rendeix mai i que s’esforça cada dia per tirar endavant les seves collites". L’espot va en aquesta línia de defensa dels professionals agraris i ramaders.
La campanya està destinada bàsicament a la televisió, tot i que també es mourà a través de les xarxes socials.