Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Diputació de Lleida impulsa un nou gestor telemàtic d'expedients per a ajuntaments, EMD i consells comarcals

La Diputació de Lleida impulsa un nou gestor telemàtic d'expedients per a ajuntaments, EMD i consells comarcals

L'eina facilitarà els tràmits, especialment per a ens locals petits com són la majoria dels de l'Alt Urgell i el Pirineu. El personal administratiu podrà fer-ne la gestió i consulta des de qualsevol punt de connexió, per fomentar així el teletreball
Consell Comarcal de l'Alt Urgell
17/11/2021 17:40

La Diputació de Lleida ha aprovat la licitació del gestor d'expedients per a ajuntaments, entitats municipals descentralitzades (EMD) i consells comarcals. L'ens posarà aquesta eina per implantar més ràpidament l'administració electrònica a disposició dels ens locals de manera gratuïta.

D'aquesta manera, a aquestes institucions, les gestions amb la Diputació i amb d'altres administracions superiors no els suposaran cap cost addicional i els comportarà un estalvi de temps, recursos i personal important, sobretot en el cas dels municipis més petits i amb pressupostos més reduïts, com és el cas de la majoria dels de l'Alt Urgell i del Pirineu. S'hi destina més 800.000 euros per als dos primers anys, prorrogables per dos anys més.

Els ajuntaments i el seu personal tindran a disposició una eina que els facilitarà la feina, tramitació, gestió i consulta d'expedients de manera telemàtica, amb independència del lloc físic on es trobin o del lloc on es connectin. Així, també s'hi podran connectar des del seu lloc habitual de feina, en un reunió fora del lloc de treball habitual o fins i tot des de casa seva, per afavorir el teletreball.

El diputat de Noves Tecnologies de la Diputació, Francesc Sabanés, ha assenyalat que es vol així "ajudar i fer la vida més fàcil als ajuntaments". Sabanés ha recordat que "aquest és un dels compromisos de la legislatura". De la seva part, l'assessor provicial de Noves Tecnologies, Ivan Bertran, hi ha afegit que "després de posar a disposició de les administracions locals les eines per facilitar el seu treball digital, i de crear un nou canal específic de suport i atenció tècnica, ara encarem el següent pas: la implantació de l'administració electrònica".