La Diputació destinarà 510.000 euros a l'arranjament de la xarxa de clavegueram de la Seu d'Urgell
La partida, que cobreix el 100% del projecte, forma part d'un pla de l'ens provincial per finançar inversions dels ajuntaments en matèria de salut pública i gestió de l'aigua, per un valor total de prop de 30 MEUR
La Diputació de Lleida subvencionarà amb un total de 29,3 milions d'euros diverses inversions d'ajuntaments d'arreu de la demarcació en matèria de salut pública i gestió de l'aigua al llarg dels tres anys vinents, fins al 2026. De les actuacions previstes pels consistoris, 21 milions d'euros -el 72% del total- es destinaran a la millora de les xarxes d'aigua locals, ja sigui per a captació i emmagatzematge com per a distribució, tractament de l'aigua potable, tractament de les piscines i reposició de comptadors d'aigua.
Una de les principals partides que ha anunciat la Diputació en aquest paquet inversor és l'ajut per a l'arranjament de diversos punts de la xarxa de clavegueram de la Seu d'Urgell, amb una subvenció que serà gairebé del 100% i que ascendeix a 510.000 euros. L'altra gran actuació prevista és per a millores de la xarxa d'abastament d'aigua potable de Tàrrega, on s'hi destinarà 460.000 euros que igualment permetran finançar bona part de l'obra, que en aquest cas té un cost total de 532.000 euros.
Tornant a les xifres totals, per tipus d'actuació, un gruix important (13,9 MEUR) correspon a projectes de reformes de la xarxa d'aigua potable, construcció de dipòsits i millora en la cloració. D'entre les inversions més sol·licitades també hi ha la millora d'equipaments en cementiris i sales de vetlla. A aquest apartat s'hi destinarà 4,1 MEUR. El diputat i responsable de Salut Pública de la Diputació, Òscar Martínez, ha valorat positivament l'interès que hi ha hagut per part dels ajuntaments a l'hora de presentar projectes i demanar subvencions per executar-los.
També s'hi contempla obres i material per a consultoris mèdics (2,9 MEUR) i per a residències (1,7 MEUR), a més d'obres de remodelació o adequació dels sistemes de depuració d'aigua a les piscines municipals (1,5 MEUR) i instal·lació de comptadors, en alguns casos amb el telecontrol (1 MEUR). Entre els municipis on s'instal·larà els nous comptadors hi ha Solsona. Els vuit restants són de la plana de Lleida. Aquestes subvencions estan incloses al Pla de Cooperació Municipal per al finançament d'inversions de Salut per als ajuntaments.