Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Fundació Sant Hospital organitza la cinquena edició de les Jornades d'Emergències del Pirineu

La Fundació Sant Hospital organitza la cinquena edició de les Jornades d'Emergències del Pirineu

La iniciativa té com a objectiu principal compartir experiències i coneixements entre els professionals del territori. Les inscripcions s'han de formalitzar abans del 6 de novembre

Jornades d'Emergències del Pirineu a la Seu d'Urgell
Jornades d'Emergències del Pirineu a la Seu d'Urgell
31/10/2023 14:25

La Fundació Sant Hospital organitza el divendres 17 de novembre la cinquena edició de les Jornades d'Emergències del Pirineu, adreçades a professionals i estudiants de l'àmbit de l'emergència. Els tallers pràctics de l'esdeveniment, de les deu del matí a les dues del migdia, es faran a la zona esportiva de la Seu d'Urgell, mentre que les conferències tindran lloc a la Sala de Sant Domènec, de tres quarts de quatre de la tarda a les vuit del vespre.

L'objectiu de la iniciativa és compartir experiències i coneixements amb la resta de professionals d'emergències del territori sobre incidents al Pirineu i allunyats de l'entorn urbà. També es revisaran temes d'actualitat en l'emergència extra hospitalària i es fomentarà la col·laboració i la coordinació entre els diferents sectors i organitzacions involucrats en l'atenció d'emergències. A més, es donaran a conèixer els protocols actualitzats i es treballarà per millorar la resposta davant aquest tipus de situacions.

Les inscripcions per participar a la jornada s'han de formalitzar abans del 6 de novembre. Les places són limitades. El preu per assistir-hi és de 30 euros en la modalitat presencial, que inclou els tallers, pauses per a cafè i un dinar; i de 5 euros en línia, pe seguir les ponències.

Presentació i cloenda

La presentació institucional de les 5es Jornades d'Emergències del Pirineu la faran el gerent de la regió sanitària de Lleida, Alt Pirineu i Aran, Miquel Abrantes; l'alcalde de la Seu d'Urgell, Joan Barrera, i el director assistencial de la Fundació Sant Hospital, Vladimir Lazo. La cloenda de l'esdeveniment anirà a càrrec del cap territorial SEM de Lleida i Alt Pirineu i Aran, José Ramón Ropero, i la cap del servei d'Urgències i de la base col·laboradora, Claudia Pedroza

Tallers i conferències

Els temes dels tallers són variats, i n'hi ha sobre ventilació mecànica durant un trasllat perllongat, la conducció segura de vehicles d'emergència, la immobilització de pacients crítics amb tauló i OCTOPUS system, el maneig del pacient hipotèrmic, un simulacre d'evacuació d'un pacient bariàtric, el triatge sanitari remot amb UAV o l'atenció mèdica urgent a les víctimes d'allaus, entre d'altres. 

Pel que fa a les ponències, està prevista una taula rodona sobre les accidents de trànsit dins un túnel, amb la participació dels Mossos d'Esquadra, el Sistema d'Emergències Mèdiques i Bombers de la Generalitat de Catalunya. D'altra banda, Juan Pérez Nievas, metge 061 Montaña-Aragón i de la Unitat de Rescat de Muntanya, parlarà d"Analgèsia en el rescat de muntanya i altres mitjans hostils". També s'explicarà l'actuació SAR (Search & Rescue) a Andorra i l'ús de l'UAV en emergències (drons). Així mateix, es tractarà el cas clínic d'un pacient politraumàtic hipotèrmic en estat crític i s'exposarà una ponència sobre lesions per arma de foc, explosions i ona expansiva, amb Xavier Pla, infermer assistencial de la Unitat d'Intervenció i Suport del SEM.

Mostrar formulari de contacte