La Generalitat parla amb els municipis afectats per la reobertura de l'aeroport
El secretari de Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, s'ha reunit amb els alcaldes de Montferrer i Castellbò, Ribera d'Urgellet i la Seu d'Urgell, a més del president del Consell Comarcal de l'Alt Urgell Les obres per a la posada en marxa del camp de vol alturgellenc podrien començar el 2010
El secretari de Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, i el director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, s'han reunit aquest divendres a la tarda amb els representants del municipis de Montferrer i Castellbò, Ribera d'Urgellet, la Seu d'Urgell i el Consell Comarcal de l'Alt Urgell, per escoltar les seves opinions sobre l'aeroport i per explicar-los el contingut del recent aprovat pla especial urbanístic i la previsió del pla director, que es vol redactar durant el 2009. Nadal ha explicat que encara hi ha aspectes per definir, com ara decidir entre tres opcions de model d'aeroport, el sistema d'aproximació, i les afectacions en el paisatge.
El secretari de Mobilitat del DPTOP, Manel Nadal, ha explicat que ja tenen estudis de viabilitat econòmica i que la previsió és d'enllestir el pla director durant el 2009, i d'iniciar les obres, si hi ha recursos econòmics, el 2010. Nadal també ha manifestat que el compromís amb Andorra és molt important però 'no és imprescindible' ni una condició 'sine cua non' per tirar endavant el projecte.
Fent referència a la plataforma veïnal creada contra la infraestructura, Nadal ha dit que intentaran convèncer-los que l'aeroport és un bé per al territori, però que es continuarà defensant perquè hi ha 'més gent a favor que en contra', i perquè 'fa molts anys' que l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, el Consell Comarcal, Andorra i els sectors econòmics i socials reclamen la seva reobertura.
El responsable de Mobilitat també ha indicat que el més raonable és que sigui un aeròdrom 'd'aviació general i esportiva' amb possibilitat que tingui passatgers, tot i que hi ha decisions que encara no estan preses i és per això que volen escoltar les opinions i els neguits del territori. Durant la redacció del pla director caldrà definir com seran els sistemes d'aproximació a l'aeròdrom, que volen que siguin respectuosos amb el medi ambient; i les afectacions que tindrà en el paisatge.