Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Guàrdia Civil estrena una unitat mòbil per fer inspecció d'armes arreu de la demarcació de Lleida

La Guàrdia Civil estrena una unitat mòbil per fer inspecció d'armes arreu de la demarcació de Lleida

Des d'ara el vehicle farà parada un cop al mes a diferents poblacions, tot prioritzant les que tenen sucursal bancària o que concentren més llicències. La majoria de tràmits tenen a veure amb renovació de permisos o intercanvis entre particulars

José Crespín conversa amb agents de la Guàrdia Civil encarregats de la inspecció d'armes (Foto: ACN)
José Crespín conversa amb agents de la Guàrdia Civil encarregats de la inspecció d'armes (Foto: ACN)
19/03/2026 12:35

La comandància de la Guàrdia Civil a Lleida estrena una nova unitat mòbil d'inspecció d'armes, que servirà per atendre els tràmits que han de fer els propietaris de llicències d'armes arreu de la demarcació. Les gestions estan destinades sobretot a temes de caducitat dels permisos o transferències entre particulars.

Fins ara, aquest servei s'oferia de forma presencial a Lleida, però després de Setmana Santa és previst que també es desplaci un cop al mes a diferents indrets de la demarcació. El nou sistema descentralitzat l'ha presentat el subdelegat del Govern espanyol, José Crespín, durant una visita a la comandància.

L'institut armat va gestionar l'any passat unes 1.400 cites a la demarcació, on hi ha prop de 20.000 llicències d'armes en actiu. Moltes d'elles són a les comarques del Pirineu. És un nombre que es manté estable, sobretot pel que fa a la caça, però cada cop n'hi ha més de tipus esportiu. Crespín ha explicat que el nou servei permetrà "guanyar en servei i en proximitat".

D'aquí a pocs dies es donaran a conèixer els municipis on es desplaçarà la unitat mòbil, d'acord amb dues variables: la distància respecte de la intervenció d'armes de la comandància i el volum d'armes censades a la zona. De moment es començarà per la plana de Lleida i ja s'ha anunciat que un dels primers indrets serà la ciutat de Mollerussa, atès que s'ha constatat que al Pla d'Urgell hi ha un elevat nombre de llicències. També es prepara ja un desplaçament a les Garrigues, segons ha explicat a l'ACN el tinent coronel de la Comandància de la Guàrdia Civil de Lleida, José Antonio Ángel Gonzalo.

La furgoneta que acull la unitat mòbil d'inspecció d'armes necessita una presa de corrent, per la qual cosa caldrà establir-ne la ubicació amb els ajuntaments implicats. Gonzalo ha detallat que els tràmits més habituals van lligats al pagament d'una taxa que cal abonar al banc, per la qual cosa les poblacions on aniran haurien de disposar igualment d'entitat bancària.

L'agent José Francisco, responsable d'intervenció d'armes de la Guàrdia Civil de Lleida, hi ha afegit que amb aquest servei volen facilitar les coses als ciutadans que no puguin desplaçar-se físicament a les seves instal·lacions. Per aquest motiu, podran concertar una cita prèvia a través d'un portal web o per telèfon.

L'institut armat recorda que l'administració fa un control exhaustiu de la titularitat i de les transferències d'armes. En aquest sentit, quan els titulars deixen d'estar habilitats o traspassen, l'institut armat contacta ràpidament amb els familiars per facilitar el dipòsit de l'arma o el tràmit legal que correspongui, segons ha assenyalat el responsable de la intervenció.

Mostrar formulari de contacte