Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La instal·lació 'Un poble, la seva gent', de Maria Giró, obre el 5è Cicle d'Art Contemporani de la Seu

La instal·lació 'Un poble, la seva gent', de Maria Giró, obre el 5è Cicle d'Art Contemporani de la Seu

La mostra s'inaugura aquest divendres, 1 de juliol, a les 19 hores. Es podrà visitar a la Sala 'la Cuina' fins al 29 de juliol

Cartell de l'exposició de Maria Giró
Cartell de l'exposició de Maria Giró
30/06/2016 17:53

Aquest divendres, 1 de juliol, tindrà lloc a les set de la tarda, a la Sala 'la Cuina' del Centre Cultural Les Monges de la Seu d'Urgell, la inauguració de la instal·lació de Maria Giró que porta per títol 'Un poble, la seva gent'. Aquesta mostra obrirà el Cicle d’Art Contemporani que per cinquè any consecutiu acull aquesta sala urgellenca.

En paraules de la pròpia artista, 'Un poble, la seva gent' és un projecte que va començar com una resposta al despoblament cada cop més freqüent dels petits nuclis rurals. “Durant l’hivern, el poble de Castellbò -on va néixer i viu Maria Giró- amb els seus 40 habitants estava mort, però malgrat el fred vam aconseguir fer-lo reviure”, reivindica l'artista.

Giró explica que l'exposició és "un registre documental del que la gent de Castellbò ha fet per no aïllar-se i caure en l’oblit; la plaça s’ha convertit en el menjador de casa i els veïns en la família”. I afegeix: “Ens hem apropiat dels espais púbics per teixir una xarxa de relacions que fa forta la nostra comunitat perquè, com hem vist, un poble només és cases si no hi ha el motor de la seva gent”.

Segons informa l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, la mostra ‘Un poble, la seva gent’ es pot visitar de dilluns a divendres, de les cinc de la tarda a les nou del vespre, fins al 29 de juliol. L’entrada és lliure.

L'autora

Maria Giró Coll, nascuda l’any 1995, ha viscut tota la seva vida a Castellbò. Actualment cursa 3r de Belles Arts a Barcelona i ha descobert que "l’art no té perquè ser útil; però si ho és, millor". Aquesta és la seva primera exposició i hi posa en pràctica la utilitat i els nous discursos de l’art.

5è Cicle d'Art Contemporani a ‘la Cuina’

Per aquest estiu-tardor, l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell organitza una nova temporada d'art contemporani que consta d’un total de 4 instal·lacions artístiques ben diferents. Així doncs, més a més de l'exposició que l'obre, es podran veure tres mostres més que tindran lloc fins al mes d'octubre a la Sala la Cuina.

L'objectiu és que el Cicle d’Art Contemporani apropi als urgellencs (i visitants) les expressions artístiques menys populars, però més actuals. En aquest sentit, l'artista Sandra March proposarà activitats pedagògiques destinades a que els nens aprenguin a reflexionar i participar del fet creatiu, tot jugant i entenent cadascuna de les exposicions.

Més exposicions

Del 2 d'agost al 28 d’agost ocuparà la Sala la Cuina la mostra que porta per títol 'Collage', de Josep Roy. D'altra banda, 'Traçades compartides' és el títol de l'exposició de pintura de Salvador Albanell, que es podrà visitar del 2 al 30 de setembre. Posarà el colofó al cinquè Cicle d'Art Contemporani la mostra de fotografia 'Reflex endins', de Bernat Manresa, visitable del 6 al 30 d’octubre.

Mostrar formulari de contacte