Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La meta final del Dakar, més a prop per a Isidre Esteve

La meta final del Dakar, més a prop per a Isidre Esteve

Aquest dimecres el pilot d'Oliana ha arribat al lloc 112, en una etapa ràpida que ha guanyat Nani Roma, i ara és 35è de la general de cotxes, a només dues jornades per acabar

15/01/2025 19:55

Isidre Esteve ja té a tocar el repte de finalitzar el Dakar 2025, en la que és la seva vintena participació al raid més famós i exigent del món. Aquest dimecres, a la 10a etapa, el pilot olianès de l'equip Repsol Toyota no ho ha tingut fàcil en el pas per les dunes, però ha aconseguit finalitzar sense gairebé perdre posicions a la classificació general de cotxes, on tan sols ha reculat del 34è al 35è lloc absolut (57h12min17s).

Esteve i el seu copilot, Txema Villalobos, han arribat a la meta de Shubaytah -que també acollirà les dues últimes jornades- a la posició 112 i amb un temps de 2h50min53s, a menys de 45 minuts del guanyador, que ha estat un altre català: Nani Roma (Ford M-Sport, 2.06:34). L'osonenc, tot i no tenir opcions de guanyar, segueix mostrant un molt bon nivell i avui ha superat els favorits al títol. Feia deu anys que el pilot de Folgueroles no guanyava una etapa del Dakar i per això la victòria ha estat força celebrada. El segon lloc també ha parlat català perquè ha estat per al brasiler Lucas Moraes (Overdrive), que té l'igualadí Armand Monleón de copilot.

Esteve i Villalobos són a 9h42min del liderat, que aquesta jornada ha recuperat el sud-africà Henk Lategan (Toyota Gazoo). Ara Lategan li treu 2min27s al saudita Yazeed Al Rajhi (Overdrive), que ha tornat al segon lloc. No hi ha canvis a la tercera posició, que és per al suec Mattias Ekström (Ford M-Sport), a 26:46, ni a la quarta, amb el qatarià Nasser Al-Attiyah (Dacia), ja a mitja hora del líder.

En arribar a meta, Isidre Esteve ha recordat que aquesta era "una etapa molt curteta" i calia "fer-la bé" per evitar sorpreses. El pilot alturgellenc valora que la jornada ha anat bé fins al quilòmetre 50, quan se'ls ha activat l'alarma d'excés de temperatura a la caixa de canvis, cosa que els ha estranyat. Per això, han "baixat una mica el ritme i la temperatura, però després ha saltat l'alarma de cotxe fred, que fa que et quedis sense potència per no trencar el motor". Això s'ha traduït en que l'alarma "anava i venia, fins que es quedava fixa, i a les dunes el cotxe s'ha anat parant".

Finalment Txema Villalobos ha comprovat que era una limitació electrònica i més endavant els mecànics han vist que hi havia un problema amb el sensor. En tot cas, han pogut seguit endavant sense embragatge i així han superat el repte.

L''Empty Quarter', l'últim escull

La penúltima etapa, de 507 km (275 d'especial), està marcada pel pas pel temut desert de l''Empty Quarter', que és l'última gran dificultat d'aquesta edició per a tots els supervivents. A l'última jornada, divendres, els espera un recorregut més assequible, de només 61 km cronometrats fins a l'anhelada meta final.

  • Isidre Esteve al Dakar 2025 (Foto: Repsol Toyota Rally Team)
    Isidre Esteve al Dakar 2025 (Foto: Repsol Toyota Rally Team)
  • Classificació de cotxes del Dakar, entre els llocs 31 i 40 (15/01/2025)
    Classificació de cotxes del Dakar, entre els llocs 31 i 40 (15/01/2025)

Mostrar formulari de contacte