Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Meva Salut quintuplica els nous usuaris a la regió sanitària Alt Pirineu i Aran en els dos anys de pandèmia

La Meva Salut quintuplica els nous usuaris a la regió sanitària Alt Pirineu i Aran en els dos anys de pandèmia

El 62% de la població està donada d’alta a la plataforma, que compta amb 26.143 usuaris enfront dels 1.464 del 2019. Es dispara l’eConsulta per resoldre aquelles peticions que no requereixen atenció presencial o urgent, amb gairebé 24.325 converses
La Meva Salut
04/03/2022 11:30

La pandèmia de la COVID-19 ha portat noves maneres d’interactuar i l’àmbit sanitari no n’ha estat una excepció. L’espai digital de La Meva Salut (LMS), a través del qual la ciutadania pot relacionar-se de manera no presencial amb el sistema de salut, ha experimentat un important augment en el nombre de nous usuaris registrats a la regió sanitària Alt Pirineu i Aran durant el 2020 i el 2021 en comparació amb els dels anys anteriors.

Entre aquests dos anys, la plataforma ha sumat 24.679 nous usuaris i actualment n'hi ha 26.143. Es tracta d’unes xifres que multipliquen en un gairebé un 5,6 les de 2019, quan l’eina tenia registrats 1.464 al Pirineu. En total, a l’Alt Pirineu i Aran, el 62,10 % de la població està acreditada a la plataforma. A Catalunya, aquesta xifra és del 68,97%.

Darrere d’aquest increment de persones inscrites hi ha les noves funcionalitats de l’eina derivades de la pandèmia, com ara la possibilitat de visualitzar els resultats de PCR i tests d’antígens; la tramitació de la baixa o la possibilitat d’obtenir el certificat digital europeu de vacunació, així com la programació de cites per motiu, que proporciona a l’usuari l’accés a l’atenció primària d’una manera més àgil i directa. Així mateix, als professionals els facilita l’organització de les agendes i els permet fer un seguiment més eficient de les consultes.

Una funcionalitat clau de LMS és l’eConsulta, que permet fer consultes als professionals sanitaris referents i en què recentment s’ha afegit també la possibilitat de contactar amb els professionals administratius, fer tràmits i enviar documents. Així, l’eConsulta ha passat de les 1.246 converses entre usuaris i professionals del 2019, a les 24.325 al Pirineu.

Els serveis de La Meva Salut

La Meva Salut és l’espai de salut digital personal que facilita als usuaris la gestió de la informació mèdica i la comunicació amb l’equip d’Atenció Primària. Així, permet la consulta d’informes i diagnòstics clínics; l’obtenció de resultats de proves i l’accés al pla de medicació vigent, que genera una recepta electrònica per anar directament a la farmàcia, demanar visita d’atenció primària i accedir a diversos serveis d’atenció no presencial com l'eConsulta, que permet fer consultes sanitàries als professionals de salut, fer tràmits i enviar documents.

A La Meva Salut s’hi pot accedir des del web i també descarregant-se l’app.

Mostrar formulari de contacte