La nova línia entre l'Aeroport Andorra-la Seu i Madrid registra una ocupació mitjana del 70% en els primers vols
Air Nostrum ha confirmat la bona rebuda de la nova línia comercial entre l'Aeroport Andorra-la Seu d'Urgell i Madrid-Barajas. Des de l'estrena de la connexió, ara fa prop d'un mes, aquests vols ha tingut una ocupació mitjana del 70%, segons dades facilitades per Aeroports de Catalunya, l'empresa pública que gestiona el camp de vol urgellenc.
Els desplaçaments es fan els divendres a la tarda, amb destí a l'Alt Urgell, i els diumenges a la tarda, de retorn. S'adrecen tant a turistes madrilenys que vulguin visitar el Pirineu com a usuaris pirinencs que vulguin desplaçar-se a la capital espanyola. Si l'operativa segueix tenint bona resposta, el Govern andorrà -que en gestiona la promoció- ja ha avançat la intenció d'ampliar-la amb dues connexions més, a Lisboa i París.
Dispositiu GPS pioner a l'Estat
Des de d'Aeroports de Catalunya han subratllat el fet que l'operativa s'ha posat en marxa gràcies a la implementació, llargament reivindicada per la Generalitat, de la maniobra IFR basada en tecnologia GPS, que es va implementar l'abril de 2020, quan es va rebre finalment el vistiplau del Ministeri de Transports. L'aeroport de la Seu ha estat pionera a l'Estat a l'hora de disposar d'aquest sistema, que ja és molt més habitual en pistes dels Alps i dels països nòrdics.
El gestor aeroportuari català també ha informat que l'any passat l'Aeroport Andorra-la Seu va registrar un nou rècord d'operacions: 6.846 en total, superant així les 5.325 de 2020 i les 3.957 de 2019. Per tant, la pandèmia no ha frenat el creixement de la instal·lació sinó que, ben al contrari, els enlairaments o aterratges han seguit creixent, tant aquest darrer any com l'anterior. Pel que fa als hangars, a banda dels 12 que ja hi ha construïts, ara n'hi ha dos més en obres i se n'ha adjudicat un altre per a aviació corporativa.
L'heliport 'H24', més a prop
A més més, s'està en procés d'execució de l'heliport 'H24' per a operacions d'emergències i medicalitzades, que permetrà garantir el transport sanitari urgent en helicòpter tant de dia com de nit des de l'Alt Urgell. Tot seguint en aquest àmbit, dos avions de vigilància i atac de Bombers de la Generalitat han estat basats recentment a l'aeroport, que des de maig de 2021 acull la base dels GRAE de la Seu, que fins llavors s'havia de desplaçar sempre a Tírvia per dur a terme els vols de rescat. Finalment, una altra novetat que han destacat els gestors és que des d'aquest any passat la infraestructura compta amb la certificació d'"aeroport neutral en carboni".