La població d'isards es manté estable a Catalunya durant el 2013
Bellver de Cerdanya acull el Congrés Internacional sobre Isards
La població d'isards de les reserves nacionals de caça de Catalunya gestionades pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, es manté estable en uns 6.000 exemplars. Tot i que el número d'animals d'aquesta espècie ha disminuït en relació amb l'any 2012, aquesta fluctuació es considera normal.
El cap d'àrea d'Activitats cinegètiques, Ricard Casanoves, ha manifestat que a Catalunya hi ha entre 10.000 i 11.000 isards, el que permet una aprofitament per a la caça i el turisme vinculat a la natura.
L'estat de l'isard a Catalunya s'ha presentat al Congrés Internacional sobre aquest animal que se celebra a Bellver de Cerdanya.
Casos puntuals de pestivirus
El número d'isards s'ha recuperat després de l'afectació del pestivirus, en especial el 2006. Enguany s'ha detectat casos puntuals de la malaltia al parc natural del Cadí-Moixeró, malgrat que no han afectat la demografia.
El catedràtic de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona i fundador del Servei de Ecopatologia, Santiago Lavín, ha explicat que "són inevitables brots puntuals però sense risc per a l'espècie".
Congrés Internacional
El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, conjuntament amb el Servei d'Ecopatologia de la Fauna Salvatge de la UAB i la Fundació World Nature han organitzat el II Rupicapra Symposium a Bellver de Cerdanya. Aquesta reunió internacional pretén posar en contacte científics, gestors, caçadors i naturalistes, que debaten sobre la situació de l'espècie.
La inauguració del congrés ha anat a càrrec del director general de Medi Natural i Biodiversitat, Antoni Trasobares; l'alcalde de Bellver de Cerdanya, Francesc X. Porta i Pous; el president del Comitè Organitzador, Santiago Lavin, i el president de la Fundació World Nature, Antoni Carulla.
Un centenar d'assistents
El programa científic inclou un total de 40 presentacions de treballs d'Àustria, Eslovènia, Espanya, França, Itàlia, Suïssa i Catalunya, que permetran als responsables de la gestió dels isards poder aplicar les conclusions que se'n derivin. La importància dels isards com a recurs cinegètic és tinguda en compte clarament en els continguts i els objectius del congrés. En total i participen un centenar de persones provinents de set països.
Trasobares ha dit que "el simposi servirà per millorar la situació de l'isard a Catalunya i Europa i poder definir l'equilibri entre la conservació i l'aprofitament i desenvolupament rural, conservar l'hàbitat de l'espècie i l'explotació de la caça i el turisme".
