La rotonda de l'N-260 a Montferrer es licitarà al començament d'aquest any vinent
Albert Marquet ha recordat que feia "molt de temps" que demanaven una reunió a Madrid amb el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, per parlar de la necessitat de desencallar el projecte de la rotonda. Finalment, aquesta es va dur a terme a finals de la setmana passada a Lleida, amb la presència del subdelegat del govern espanyol, José Crespín, i el responsable de les carreteres de l'Estat a la demarcació, Juan Antonio Romero. Segons ha detallat Marquet, en aquesta trobada li van assegurar que les obres sortirien a licitació en un període de dos o tres mesos.
Inquietud arran del nou anunci de reforma entre la Seu i Adrall
L'alcalde de Montferrer i Castellbò ha explicat a l'ACN que la recent licitació -per 1 milió d'euros- de l'estudi informatiu de millora de la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i el nucli d'Adrall, a Ribera d'Urgellet, els havia generat una certa inquietud, perquè s'hi contempla condicionar la via actual i també obre la possibilitat a fer variants en el traçat.
Aquesta preocupació es va incrementar quan van saber que s'havia licitat un altre contracte de 600.000 euros per rehabilitar el ferm en aquest mateix tram, amb un import similar al previst per fer la rotonda, a la qual no es feia cap esment en cap dels dos anuncis. Per això, s'ha demanat nova informació a l'Estat per saber quina previsió d'execució hi ha amb el pas giratori.
Dècades d'anuncis incomplerts
Marquet espera que el projecte, que també contempla passos de vianants a l'entrada i la sortida de la rotonda, "sigui finalment una realitat". En aquest sentit, ha recordat que ja fa més de tres dècades que se'n parla i que quan ell mateix va entrar a l'ajuntament, fa gairebé 16 anys, ja es feien gestions per demanar l'obra. També ha fet referència a les protestes veïnals que es van dur a terme fa gairebé deu anys, concloent que l'objectiu de tot plegat és millorar la seguretat en aquest punt on, ha detallat, s'han produït diversos accidents mortals. Fins ara, tot plegat no ha servit perquè cap govern estatal, ni del PSOE ni del PP, tirés endavant l'obra, malgrat que es tracta tan sols d'una rotonda i, per tant, d'un projecte sense una complexitat tècnica excessiva.
Segons càlculs fets enguany mateix pel Ministeri, l'Eix Pirinenc suporta en aquest tram -entre la Seu i Adrall- una mitjana diària de 15.000 vehicles, amb pics estacionals que arriben als 22.000 diaris al llarg del mes d'agost.