Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La sequera podria afectar un projecte turístic al pantà de Rialb

La sequera podria afectar un projecte turístic al pantà de Rialb

El Consorci Segre-Rialb vol desenvolupar a la zona una estació d'esports nàutics, construir embarcadors i adquirir un catamarà. Aquestes accions, finançades amb fons Next Generation, es podrien replantejar si el volum d'aigua a l'embassament continua a la baixa

Vista de la cua del pantà de Rialb, pràcticament sense aigua, des del nucli de la Clua, a Bassella (Foto: ACN)
Vista de la cua del pantà de Rialb, pràcticament sense aigua, des del nucli de la Clua, a Bassella (Foto: ACN)
25/08/2022 17:45

La sequera que ha deixat el pantà de Rialb a només el 5,9 per cent de la seva capacitat posa en perill un projecte turístic subvencionat per la Unió Europea per navegar a l’embassament, promogut pel Consorci Segre-Rialb. La iniciativa va obtenir el desembre passat 2,5 milions d'euros del fons Next Generation, i preveu convertir la zona en una estació d'esports nàutics, desplegar vuit embarcadors a les ribes i adquirir un vaixell de cinquanta places impulsat amb energia solar.

La presidenta del Consorci Segre-Rialb i alcaldessa d'Oliana, Carme Lostao, considera que la situació de sequera "no se l'esperava ningú" i explica que estan a l'espera de que reverteixi en els pròxims mesos. Per aquest motiu, Lostao afirma que de moment no es replantegen modificar les accions previstes dins el pla de sostenibilitat turística en destí, que s'allarga fins al 2024. Tot i això, creu que és un element que caldrà posar sobre la taula i ha explicat a l'ACN que se'n parlarà en pròximes reunions amb els alcaldes que formen part de l'ens.

Lostao puntualitza que els projectes estan "bastant consolidats" però que, si per qüestions climatològiques "que no es podien preveure" no es poden tirar endavant, caldrà pensar com resoldre aquesta qüestió. Tot i això, assenyala que "ja s'han viscut altres episodis de sequera" i detalla que l'execució dels embarcadors i la compra del catamarà, prevista d'aquí a dos anys, "podria replantejar-se si la situació es perllonga durant molts mesos". En aquest sentit, especifica que tenen encara un any de marge per veure com evoluciona tot plegat.

A més d’activitats aquàtiques, el projecte turístic n’inclou d’altres com centre de tecnificació d’escalada a Peramola, un mirador astronòmic a Tiurana, un parc d’aventures familar a Ogern i miradors a Oliana.

 

Mostrar formulari de contacte