La Seu aprova els comptes del 2007
L’equip de govern defensa la gestió econòmica amb un romanent de tresoreria de 600.000 euros El PSC-Progrés demana una auditoria i critica les despeses i el desencert en la previsió pressupostària
El ple de l’Ajuntament va aprovar ahir amb el suport d'ERC i CIU el compte general de l’exercici del 2007. Aquest punt va comptar amb els vots contraris d’ICV i del PSC-Progrés. La regidora del PP, Patrícia Lanau, no va assistir al plenari per motius personals.
L’equip de govern va felicitar-se pel romanent de tresoreria assolit i per la capacitat de pagament del consistori als proveïdors. Alhora, el tinent d’alcalde d’Hisenda, Jesús Fierro, va remarcar la importància dels projectes que s’han dut a terme els últims mesos a la Seu, com ara la construcció de l’Arxiu Històric comarcal, la llar d’infants municipal i les escoles de dansa i idiomes, que “malgrat la lentitud i els problemes en els processos de licitació” estan gairebé a punt.
Per la seva banda, el principal grup de l’oposició, el PSC-Progrés, va reclamar a ERC i CIU una auditoria dels comptes municipals. Així mateix, va fer un balanç negatiu de la gestió econòmica del consistori urgellenc tenint en compte que no s’han complert les inversions previstes en el document pressupostari inicial. El portaveu socialista, Jordi Mas Ortega, va posar com a exemple la construcció del nou cementiri municipal. També va apuntar al fet que el pressupost s’ha aconseguit ‘quadrar’ per l’augment de subvencions de l’Estat i la Generalitat, i per l’ingrés provinent de la gestió de la zona blava de la Seu d’Urgell.
Mas va criticar durant el plenari una despesa de més de vuit-cents mil euros en activitats diverses i de protocol. I va afegir: “S’ha arribat a una situació insostenible de massa endeutament i cada cop més impostos”.
Fierro va assegurar que l’auditoria dels comptes municipals està disponible a l’àrea d’Intervenció del consistori, i va defensar “una gestió curosa del pressupost, que es pot comprovar amb el romanent assolit, de més de 600.000 euros”.