Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Seu d’Urgell ja aplica els nous límits de velocitat en zona urbana

La Seu d’Urgell ja aplica els nous límits de velocitat en zona urbana

Nova senyalització de 30 km/h a totes les vies d’un sol carril de circulació per sentit i de 20 km/h a les vies de plataforma única, com el centre històric, la urbanització Mallol o l'Horta del Valira. Tots els domicilis rebran un díptic explicatiu

Nova senyalització a la Seu d'Urgell (Foto: Ajuntament de la Seu d'Urgell)
Nova senyalització a la Seu d'Urgell (Foto: Ajuntament de la Seu d'Urgell)
12/05/2021 11:50

La Seu d’Urgell ja s'ha adaptat a la nova normativa de circulació, després que aquest dimarts, 11 de maig, han entrat en vigor els nous límits de velocitat en zones urbanes, d’acord amb el paquet estatal de reformes legals en matèria de trànsit (Reial decret 970/2020, de 10 de novembre).

La velocitat genèrica queda limitada a 30 km/h a tots els carrers d'un sol carril de circulació per sentit de la capital de l'Alt Urgell, a excepció de les vies de plataforma única, en què el límit serà de 20 km/h. Aquest és el cas del centre històric i les zones residencials, com la urbanització Mallol i l'Horta del Valira. El regidor d'Urbanisme, Joan Gurrera, ho ha justificat per reforçar així la seguretat en punts on els darrers anys hi ha hagut accidents o atropellaments, com és el cas de l'avinguda del Salòria.

Al llarg d’aquesta setmana tots els domicilis del municipi de la Seu d’Urgell rebran un díptic explicatiu sobre l’aplicació d’aquest nou límit de velocitat a la nostra ciutat.

Disminució de la sinistralitat

Segons dades de la Direcció General de Trànsit de l’Estat (DGT), les artèries principals de dos o més carrils o els anells perimetrals suposen només un 20% de les vies urbanes a Catalunya, tot i que suporten el 80% del trànsit.

La reducció de la velocitat, segons la DGT, té un impacte significatiu en la sinistralitat, tant pel que fa al nombre d’accidents com en la gravetat de les lesions de les persones que els pateixen. El fet de fixar el límit a 30 km/h, segons la DGT, redueix en un 80% el perill de morir atropellat, ja que si un vehicle que circula a aquesta velocitat impacta contra un vianant, el risc que la persona mori és del 10%, mentre que si el mateix vehicle va a 50 km/h el risc s’eleva fins al 90%. Amb el nou límit es redueix a la meitat la distància necessària per aturar el vehicle.

Mostrar formulari de contacte