Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Seu d'Urgell celebra Carnaval amb un taller, l'Estudiantina, el Ball de l'Óssa i una rua

La Seu d'Urgell celebra Carnaval amb un taller, l'Estudiantina, el Ball de l'Óssa i una rua

El recorregut de les colles tindrà lloc aquest dissabte a la tarda des de la plaça de les Monges, i a la nit hi haurà festa a la Pista Polivalent. Paral·lelament Coll de Nargó organitza el seu Ranxo, mentre que Organyà el fa dilluns

Carnaval 2024 a la Seu d'Urgell
Carnaval 2024 a la Seu d'Urgell
09/02/2024 14:15

La Seu d'Urgell celebra entre aquest divendres i dissabte el gruix principal d'actes de Carnaval. Avui mateix, a la tarda (17.30 h), la Biblioteca Sant Agustí organitza una hora del conte i un taller amb el títol 'Un conte, un barret i una corbata per Carnestoltes', adreçat a infants a partir de 4 anys.

També aquest divendres, a 2/4 de 9 del vespre, la Germandat de Sant Sebastià durà a terme la cantada de l'Estudiantina, amb les tradicionals cançons satíriques sobre l'actualitat de la ciutat. Una activitat que es repetirà, al llarg del carrer Major, aquest dissabte a les 10 del matí. També dissabte al matí (10.30 h), a la plaça Soldevila, la Germandat durà a terme l'Esmorzar dels Caçadors. I tot seguit, a 2/4 de 12 i al mateix indret, tindrà lloc el Ball de l'Óssa. Aquesta tradició pirinenca, que s'ha conservat sobretot a Andorra i Catalunya Nord, es va recuperar a la Seu l'any passat, tot i que l'entitat urgellenca l'ha adaptat als temps actuals. En aquest sentit, enguany incorporen nous personatges a la representació al carrer: a l'óssa, el domador i els caçadors s'hi afegiran un capellà i els agents d'ordre públic, amb l'objectiu de "donar més vistositat i gresca" a aquest acte, que serà amenitzat per la música de la Cobla Tres Quartans Bramasacs.

Dissabte a la tarda, el protagonisme serà per a la Rua, que començarà a les 5 des de la plaça de les Monges. La recepció a les colles ja serà des de mitja hora abans. El recorregut pel centre de la ciutat comptarà amb la participació del Rei Carnestoltes i el Grup de Diables de l’Alt Urgell, a més de les colles mateixes. Més tard (18.15 h), ja a la Pista Polivalent de la zona esportiva municipal, l’actor urgellenc Ivan Caro rebrà tots els grups participants i hi haurà servei de barra, amb beguda i entrepà al preu de 4,50 euros. Tot seguit (18.50 h), tindrà lloc el lliurament de premis dels guanyadors de cada colla de la rua. I ja de nit (23.30 h), també a la Pista Polivalent, començarà una festa de Carnaval, animada per DJ Pua. L'entrada serà gratuïta i hi haurà aforament limitat.

També aquest dissabte, Organyà organitza al matí (11 h) el seu Carnaval Infantil, amb un esmorzar i, tot seguit, una cercavila del gegant Quimet acompanyat de la Colla Gegantera d’Organyà i de la Colla de Geganters i Grallers de la Seu d’Urgell, a més d'una desfilada de disfresses a la plaça Major. A la tarda (17.30 h), hi haurà un ball al Centre Cívic, amb animació infantil a càrrec de Virim Virom. I diumenge, a les 6 de la tarda, se celebrarà un Quinto, al Bar Nando.

Dilluns, dia 12, Organyà celebrarà el tradicional Ranxo a la plaça de les Homilies, on al matí ja hi haurà un esmorzar. Els tiquets per al dinar es podran adquirir al mateix indret al llarg del migdia, entre les 12 i les 2, al preu de 15 euros (adults) i 7 euros (menors de 12 anys). Després de l'àpat hi haurà rom cremat i ball amb Jordi Rojals.

De la seva part, Coll de Nargó celebra el seu Ranxo aquest dissabte al migdia. Els tiquets es poden adquirir a l'Ajuntament o bé el mateix dia, en el marc de l'activitat, als preus de 13 euros (adults), 5 euros (menors de 12 anys) i 4 euros (ració per endur). Al final del dinar hi haurà ball amb Jordi Rojals.

Mostrar formulari de contacte