La Seu d'Urgell dóna visibilitat a locals buits del centre històric amb peces d'art als aparadors
Tretze creadors de l'Alt Urgell participen al festival 'AparadART', que s'allargarà fins al 18 de febrer. D'aquesta manera es vol contribuir a revitalitzar la zona i incentivar-hi la instal·lació de nous comerços i empreses
Promoure l'activitat artística i comercial al centre històric de la Seu d'Urgell és un dels objectius de la primera edició del festival 'AparadART', que es duu a terme fins al 18 de febrer. Tretze artistes d'arreu de l'Alt Urgell participen en aquesta iniciativa tot exposant-hi algunes de les seves obres en sis aparadors de locals buits en lloguer d'aquesta zona, quatre dels quals estan situats al carrer dels Canonges.
D'aquesta manera, es pretén fer visible el potencial d'aquest emblemàtic vial i contribuir a que s'hi obrin nous negocis. Tot plegat, acompanyats de la resta d'establiments d'artesania no alimentària que hi ha en aquesta àrea, sumant-hi en total una vintena de propostes diferents per als visitants. Els impulsors volen crear sinergies entre els propietaris de locals buits i la xarxa d'artistes i artesans de la comarca, tal com ha explicat la regidora de Comerç de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, Núria Tomàs.
De fet, la posada en marxa de la iniciativa ja ha propiciat els primers contactes de persones interessades a llogar algun dels espais disponibles. En cadascun dels aparadors dels locals buits hi ha la informació sobre la superfície i les característiques de l'establiment, a més del contacte del seu propietari i dels artistes que hi exposen les seves obres.
Antònia Casanovas, artista i també propietària d'un dels locals que participen al festival, ha explicat a l'ACN que ella hi exposa diverses peces de ceràmica, entre elles un joc de 'tres en ratlla'. D'aquesta manera ha pogut compartir la seva afició, sobre la qual diu que li "aporta pau i tranquil·litat i es fa amb presència i consciència". Com a propietària d'una antiga peixateria, Casanovas es mostra engrescada per la iniciativa per poder "donar llum i color" al carrer on hi té l'establiment en lloguer.
Un altre dels propietaris d'aquests locals, Jordi Rosado, també valora molt positivament la posada en marxa d'aquest festival de cara a donar visibilitat als locals buits i facilitar que als seus aparadors s'hi puguin exposar obres d'art. En el seu cas, després d'haver-hi albergat una peixateria i de fer-lo servir durant anys com a magatzem, ara Rosado hi veu com una oportunitat de poder-lo tornar a llogar perquè aculli un negoci.
L'Àrea de Comerç de l'Ajuntament de la Seu d’Urgell lidera l'acció, que compta amb la participació i la col·laboració de l'Associació de Veïns i Comerciants del Casc Antic, Finques Estañol, Juanjo Jarauta i Pep Forn, a més dels artistes i artesans de la comarca que s'hi han implicat i dels propietaris dels locals buits. A banda d'Antònia Casanovas, els creadors exposats en aquesta edició són: Salomé Escribà, Laura de Lavalle, Xavi Casals, Pau Romero, Marta Tarrés, Gemma Coma, Paco Pérez, Paula Martínez, Ariadna Guàrdia, Robert Abecasis, Rosa Suárez i Óscar González.
#EnImatges | #LaSeu dóna visibilitat a locals buits del centre històric amb peces d'art als aparadors, amb l'objectiu que tornin a acollir negocis: https://t.co/ZNJjvKIIt8#AltUrgell #Pirineu 📷ACN pic.twitter.com/04nWN6Inh5
— RàdioSeu (@RadioSeu) January 10, 2023