La Seu insta Foment a agilitzar les obres pendents al municipi
Els diferents grups polítics de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell van consensuar ahir en una Junta de Govern prèvia al plenari, una moció per demanar al Ministeri de Foment espanyol que agilitzi les obres que hi ha pendents al municipi, com per exemple els accessos a Castellciutat i als barris. El text de l’acord municipal es lliurarà avui al delegat del Ministeri a Lleida, Juan Antonio Romero, que es reunirà amb l’alcalde de la Seu, Jordi Ausàs. Els portaveus municipals van considerar la petició de 'vital', fent referència a la necessitat de millorar la seguretat en alguns dels trams que s’han d’arranjar.
El municipi de La Seu d’Urgell conté dins del seu terme vies que són competència del Govern de l’Estat, com són les carreteres N-260 i N-145. A més, aquestes vies donen accés a barris o nuclis com el poble de Castellciutat i el barri Sant Antoni, en el cas de la nacional 260; i el barri del Serrat de la Capella, en el cas de la nacional 145. Molts d’aquests accessos no són segurs per als veïns d’aquestes zones, tant per als vehicles com per als vianants.
Recordem que el Ministeri de Foment ha elaborat projectes que resolen aquestes dificultats en tots els punts esmentats. Alhora el procés d’aquests projectes es troba en diferents fases: en el cas de Castellciutat, les obres ja estan adjudicades però no iniciades, mentre que en el cas de Sant Antoni i el Serrat de la Capella es troben en fase de projecte.
L'alcalde de la Seu, Jordi Ausàs recorda: “Tant l’equip de govern actual com els anteriors ens hem trobat sovint que el Ministeri es mira aquesta situació des de la distància i tenim l’obligació de donar-hi una resposta més adequada”. Amb tot, Ausàs valora que “ara alguns d’aquests projectes estan més encarrilats que mai”. Pel PSC-Progrés, Jordi Mas Ortega va admetre que “Foment és lent i hauria d’anar més àgil”, però va recordar que “alguns canvis que s’han proposat des de l’Ajuntament no han ajudat que tot anés una mica més ràpid”, en referència a les rotondes de Castellciutat. Més crítics van ser els portaveus d’ICV i del PP. Josep Maria Carles es mostra “molt preocupat pel risc d’accidents que hi ha cada dia a Castellciutat”, mentre que Patricia Lanau assegura que “els accessos de fet són perillosos a tot el perímetre, tant a Castellciutat com als barris”.
D'altra banda, tots els partits representats a l’Ajuntament urgellenc van donar el vistiplau a una moció del PSC-Progrés que demanava la creació d’una comissió formada per polítics i tècnics per tal de decidir quin és el traçat de la variant oest de la carretera nacional 260 més adient per a la Seu.
El portaveu socialista, Jordi Mas Ortega, va destacar la importància d’assolir un acord sòlid en aquest sentit, “perquè és una decisió estratègica per al desenvolupament econòmic de la ciutat”. L’equip de govern va afegir un altre punt al redactat segons el qual se sol.licitarà al departament de Política Territorial i Obres Públiques que opini sobre les diferents propostes que ha fet en Ministeri espanyol per a aquest tram de sis quilòmetres.