La Seu millora l'aspecte natural de la canalització del Segre
S'hi estan introduint codolars per a la nidificació d'aus i se substitueix arbres forans per espècies autòctones L'acció és independent de la neteja de la llera, que està pendent per reduir el risc en cas d'aiguat
La Regidoria de Medi Ambient de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell està duent a terme les tasques de naturalització de la canalització del riu Segre al seu pas per la ciutat.
Aquesta obra comporta, per exemple, la creació de codolars per afavorir la nidificació d'algunes espècies d'aus; la implantació de canyís i boga perquè serveixin de refugi d'aus i alhora tinguin un paper depuratiu de l'aigua del riu, i l'eliminació d'espècies foranes, com ara l'om siberià, que estan desplaçant les autòctones. En el seu lloc es fan plantacions d'arbustos que per la seva flexibilitat no dificulten la circulació de l'aigua .
D'altres accions que els tècnics de medi ambient realitzaran al riu Segre són la creació i condicionament de basses per amfibis, la instal•lació de caus per animals carnívors i el recobriment de l'escullera amb terra vegetal per afavorir el creixement de vegetació.
El regidor de Medi Ambient, Miquel Caminal, remarca que “totes aquestes actuacions es realitzen evitant el mínim impacte sobre el riu i amb coordinació amb tots els agents implicats”. Caminal explica que un dels objectius és que esdevingui una zona de natura controlada. “Serà un marc ideal perquè els alumnes de la Seu puguin conèixer aquest hàbitat a través de visites guiades”. L'actuació compta amb una subvenció de l'Agència Catalana de l'Aigua de 43.500 euros, que s'emmarca dins la línia de subvencions de millora fluvial.
El regidor de Medi Ambient també ha volgut recalcar que aquestes actuacions no tenen res a veure amb la conservació i manteniment de lleres. Aquesta actuació l'ha de realitzar directament ACA. Des de la Seu es reclama des de fa temps, pel perill de desbordament del Segre en cas d'un aiguat. Un risc que va quedar palès en la crescuda del riu d'aquesta primavera passada.