Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Seu recorrerà a combois d'aliments si s'allarga la vaga de transportistes

La Seu recorrerà a combois d'aliments si s'allarga la vaga de transportistes

Els problemes d’abastiment s’han fet palesos en molts establiments de la ciutat La mobilització del sector dels transportistes obliga a ajornar l'espectacle "Secrets" del Mag Lari

12/06/2008 14:05

La Seu té previst recórrer a combois d’aliments si s’allarga la vaga de transportistes. De moment, els problemes d’abastiment s’ha fet notar a molts establiments de la capital urgellenca. Hi falten, sobretot, productes frescos d’alimentació, com ara la verdura, la fruita i el peix. D’altra banda, qualsevol tipus de subministrament en comerços que no són de primera necessitat està aturat a l’espera de l’acord final entre els sector del transport i el govern espanyol.

L’Ajuntament de la Seu d’Urgell, a instàncies de la Generalitat de Catalunya, ha ofert al sector comercial la possibilitat d’organitzar algun viatge escortat pels Mossos d’Esquadra per proveir les superfícies de productes bàsics. Segons ha explicat a RàdioSeu Joan Consul Peñalvert, de Supermercats Suma, “si aquest divendres o dissabte no pugen camions, la setmana que ve hi hauria molts aliments sota mínims i caldria dur a terme una actuació d’aquest tipus”.

L’escassetat d’aliments ha arribat a l’extrem d’haver de tancar algunes botigues. Així ho ha comunicat el propietari del supermercat Dia, Edgar Cornes, que ha avançat les vacances perquè no li arriba material. Calcula que tindrà unes pèrdues econòmiques molt altes. “La gent comença a preocupar-se i és evident que cal que s’acabi la vaga per recuperar la normalitat, perquè si no, tot està paralitzat i les conseqüències són nefastes”, comenta.

Per la seva banda, el responsable del Supermercat Plus, Emilio Moyano, ha recomanat a la gent que manegi la situació amb normalitat. Moyano s’ha mostrat optimista: “Espero que abans que acabi el cap de setmana s’haurà acordat una solució satisfactòria per a tots, que elimini els piquets”, ha dit.

Ajornat l'espectacle del Mag Lari

L'espectacle "Secrets" del Mag Lari, programat per avui dijous, 12 de juny, al teatre Guiu de la Seu d'Urgell, ha quedat ajornat pel pròxim dimecres, 18 de juny, a la mateixa hora i el mateix lloc. La vaga de transportistes per carretera ha provocat que el material necessari per a l'actuació no hagi pogut ser traslladat des de Barcelona.

La regidoria de Cultura de l'Ajuntament urgellenc demana disculpes per les molèsties ocasionades als espectadors. Alhora informa que les entrades adquirides seran vàlides per la setmana que ve. Per aquells espectadors que tinguin l'entrada però que no puguin assistir en aquesta nova data, podran recuperar fins dilluns, 16 de juny, l'import de l'entrada al mateix lloc de venda.

  • Vaga transport
    Vaga transport
  • Poselles buides en un supermercat de la Seu
    Poselles buides en un supermercat de la Seu

Mostrar formulari de contacte