Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Seu se suma al Dia Internacional de les Dones

La Seu se suma al Dia Internacional de les Dones

El programa d'actes comença aquest dijous amb un espectacle musical i inclou una conferència, un taller, un sopar i una exposició. També s'ha programat activitats a Oliana, Organyà, Coll de Nargó i Peramola

Dia Internacional de les Dones 2016 a la Seu
Dia Internacional de les Dones 2016 a la Seu
29/02/2016 17:23

La Seu d'Urgell commemorarà el Dia Internacional de les Dones (8 de març) amb un seguit d'activitats al llarg dels propers dies, organitzades conjuntament per l'àrea d'Igualtat de l'Ajuntament, l'Associació Urgellenca de Dones, l'Associació de Dones i Confraresses de l'Alt Urgell i l'Associació de Puntaires i el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD). També se sumaran a la data els municipis d'Oliana, Organyà, Coll de Nargó i Peramola, amb propostes culturals i lúdiques.

Els actes ja començaran aquest dijous, dia 3, amb l'espectacle musical “Mrs. Brownie”, que tindrà lloc a les 10 de la nit, al Cinema Teatre Guiu. Diumenge, dia 7, a les 8 del vespre a la Sala de la Immaculada, Carles Gascón oferirà la conferència 'Beatriu de Planissoles. Els tràngols d’una dama pirinenca en temps del catarisme'.

Tertúlia a RàdioSeu

La jornada central, dilluns vinent, RàdioSeu 107.2 emetrà a les 12 del migdia un programa-tertúlia amb motiu del 8 de març, amb la participació de representants de l'Ajuntament, el SIAD i les entitats organitzadores dels actes. A les 7 de la tarda al CETAP-Telecentre es farà el taller 'El paper de les dones avui segons la psicologia sistèmica' a càrrec d’Emerita Puig. Més tard, a les 9 del vespre al pub La Crem, se celebrarà un sopar a peu dret, obert a totes les dones de la comarca i amenitzat amb música dels anys 60. Per assistir-hi cal fer la inscripció prèvia fent l’ingrés de 25 € al número de compte del BBVA ES75-0182-2811-3002-0155-6285, amb data límit el 2 de març. Caldrà portar el resguard de l’ingrés. Aquesta activitat està organitzada per les associacions de dones de la Seu.

Presentació del Pla d'Igualtat d'Oportunitats

La celebració es reprendrà el dia 11, divendres, amb la presentació del Pla d’Igualtat d’Oportunitats de l’Alt Urgell 2016-2019, a les 8 del vespre la Sala de la Immaculada. El Pla d’Igualtat és l’eina de treball del Consell Comarcal de l’Alt Urgell que recull les estratègies encaminades a assolir un model just de relacions socials entre dones i homes, mitjançant la definició d’objectius a curt i mitja termini. S'hi programa les polítiques d’igualtat impulsades pel Consell Comarcal, amb el suport de la Generalitat de Catalunya (mitjançant l'Institut Català de les Dones) i la col·laboració d'ajuntaments, entitats, agents i centres educatius del territori.

D'altra banda, la Biblioteca Sant Agustí de la Seu d'Urgell ha programat l’exposició “La lluita per l’oportunitat de viure”, cedida per l’ICD a través del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya. La mostra es podrà visitar del 7 al 30 de març.

Des del consistori han apuntat que la celebració d’aquest dia pren enguany una “dimensió més significativa” encara, ja que finalment es disposa d’un marc normatiu que estableix i que regula els mecanismes i els recursos per a fer efectiu el dret a la igualtat i a la no-discriminació per raó de sexe en tots els àmbits, etapes i circumstàncies de la vida. Es tracta de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes aprovada pel Govern de la Generalitat de Catalunya el passat mes de juliol.

Mostrar formulari de contacte