La tardor al Parc Natural de l'Alt Pirineu, a través d'Instagramers
Una trentena d’Igers (nom amb què es denominen els aficionats a l’aplicació per a mòbil Instagram), que sumen més de 35.000 seguidors a les seves xarxes socials, han participat aquest diumenge a l’Instawalk organitzat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida per fotografiar els colors de tardor al Parc Natural de l’Alt Pirineu, en una acció promocional en què han col·laborat el mateix Parc Natural de l’Alt Pirineu i l’Oficina Comarcal de Turisme del Pallars Sobirà.
L’arribada de l’onada de fred, que ha deixat les primeres nevades al Pirineu, i una forta baixada de les temperatures per al cap de setmana, han causat alguna anul·lació entre els Igers que inicialment s’havien inscrit en aquesta trobada; no obstant això, finalment han estat una trentena els seguidors que han volgut gaudir de la descoberta del Parc de l’Alt Pirineu en aquesta època de tardor.
El punt de trobada ha estat al Centre d’Art i Natura de Farrera. L’alcalde del nucli, Santiago Isús; el director del Centre d’Art i Natura, Lluís Llobet, i el director del Parc Natural de l’Alt Pirineu, Marc Garriga, han donat la benvinguda als assistents que, després de fer una visita i conèixer les instal·lacions del centre, han pogut gaudir a la Coma de Burg, al Pallars Sobirà, situat dins el Parc Natural de l’Alt Pirineu, dels espectaculars paisatges dels Pirineus a la tardor, amb una elevada gama cromàtica de grocs, taronges i vermells dels boscos caducifolis, coberts a més a més per un mantell blanc intens per la neu caiguda durant les darreres hores. La jornada ha finalitzat amb un dinar al mateix Centre d’Art i Natura de Farrera amb una mostra de productes locals.
Promoció de les comarques del Pirineu
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha organitzat des del mes d’octubre del 2013, ara fa tot just 5 anys, més d’una vintena de trobades per als aficionats a l’aplicació per a mòbil Instagram amb la finalitat de promocionar les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida a través de l’objectiu de les càmeres dels telèfons mòbils i la seva difusió a les xarxes.
El Patronat de Turisme ha inclòs com a condició que per formar part d’aquestes trobades cal acreditar que es tracta d’Instagramers interessats a conèixer el territori i que disposen d’un nombre significatiu de seguidors, per així dotar les accions de promoció d’un nivell més alt de qualitat i professionalitat. Amb aquestes actuacions el Patronat vol contribuir a donar a conèixer municipis, esdeveniments singulars, productes gastronòmics i espais naturals del territori mitjançant els usuaris de l’aplicació Instagram, els quals esdevenen prescriptors de la destinació turística del Pirineu i les Terres de Lleida.