La Unitat d’Escolarització Compartida de la Seu elabora una revista sobre el formatge
L'alumnat ha realitzat un seguit d’entrevistes i de passatemps relacionats amb el producte de referència de la Fira urgellenca. L'activitat l'ha coordinat l'Espai Ermengol
La Unitat d’Escolarització Compartida de la Seu d’Urgell ha elaborat una revista, ‘Projecte Formatge’, que se centra en un dels elements més representatius de la ciutat. La producció ha estat coordinada per l'Espai Ermengol-Museu de la Ciutat.
La regidora d’Educació de l’Ajuntament de la Seu, Christina Moreno, ha destacat la importància de projectes com aquest en els que "observem com els alumnes que continuen els seus estudis a la UEC accedeixen no només a un aprenentatge de qualitat, sinó també a uns coneixements pròxims, contextualitzats i pràctics".
La revista està estructurada en dos apartats: un relacionat amb la part més formativa del formatge i l’altre centrat en l’àmbit més professional. Per parlar de cada empresa, escola o organització, els alumnes han dut a terme un seguit d’entrevistes a persones vinculades amb el món del formatge. Per exemple, a l'àmbit formatiu, han entrevistat Josep Gravet, cap de màrqueting i comunicació de la Cooperativa Cadí; Xavier Patxot, professor de l’Escola Agrària del Pirineu, i Salvador Maura, mestre formatger de Mas d’Eroles.
Per parlar de la part professional, han conversat amb Montse Ferrer, directora de la Fundació Planes i Corts d’Estamariu, i el creador de la cooperativa llibrera El Refugi, Miquel Albero. La revista també explica el paper que té l’Associació Menja’t l’Alt Urgell en la indústria. A la revista també es poden trobar un parell de passatemps i una recepta de formatge fresc o mató, amb Formatges de l’Abadessa.
Unitat d’Escolarització Compartida
La Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) té com a finalitat complementar l’atenció educativa que ofereixen els centres educatius, afavorir l’assoliment de les competències de l’etapa de l’ESO i vetllar per la continuïtat formativa dels i les alumnes amb una metodologia flexible, motivadora i personalitzada per retornar-los la confiança en les possibilites d’èxit personal i evitar l’abandonament escolar.
“El recurs de la UEC, amb la direcció i equip docent vetllen per a que els seus i seves alumnes finalitzin l'educació secundària obligatòria, tenint cura de totes les seves dimensions; coneixements, habilitats, relacions, sense oblidar-se'n d'aspectes com la motivació, l'autoestima i la gestió emocional", segons ha declarat Chistina Moreno. La regidora ha volgut felicitar tot l'alumnat i l'equip de professionals i col·laborador que els acompanya en aquesta aventura.