La via ciclista entre Sort i Rialp a l'entorn de la C-13 entrarà en servei a finals d'estiu
Es tracta d'un recorregut de prop de tres quilòmetres, que facilitarà la mobilitat de vianants i ciclistes. S'hi ha invertit 3,8 MEUR
El Departament de Territori posarà en funcionament la nova via per a vianants i ciclistes al corredor de la C-13 entre Sort i Rialp a finals d’aquest estiu. Així ho ha anunciat aquest dijous la consellera Ester Capella durant una visita a les obres. La intervenció comporta una inversió de 3,8 MEUR i permetrà promoure una mobilitat activa i descarbonitzada en aquest entorn, tant per a la mobilitat quotidiana com per als desplaçaments per lleure, mitjançant una via de prop de 3 quilòmetres, segregada i en paral·lel a la carretera comarcal.
Ester Capella ha destacat la visió que el Departament de Territori introdueix a l’hora de dissenyar les infraestructures viàries. “Cada vegada que millorem una carretera pensem també en l’altra mobilitat, la sostenible, l’activa, la que té a veure amb els camins i les vies ciclables", ha comentat. Així mateix, ha insistit en la importància de posar èmfasi en recorreguts interurbans per a l’oci "però pensant també en l’ús quotidià, enllaçant amb activitats industrials, empresarials o agràries”.
El nou vial es construeix pel corredor comprès entre la carretera C-13 i el marge dret de la Noguera Pallaresa. El traçat s’inicia al nord de Sort, a les immediacions de la rotonda de connexió de la via amb la carretera de Llessuí (LV-5223), i finalitza a l’extrem nord del zona esportiva de Rialp, a l’entrada del nucli urbà. La nova zona per a bicicletes té una amplada de 3 metres en la major part del recorregut, amb reduccions a 2,5 metres en els trams més estrets entre el riu i la carretera comarcal.
Les obres van començar a principis d’any i estan en una fase avançada d’execució, ja que tot just estan finalitzant les tasques de moviment de terres i pròximament acabaran les de pavimentació. Per tal d’evitar afeccions al riu Noguera Pallaresa i l’entorn, l’actuació inclou un lleuger desplaçament d’algun tram de la carretera i disposarà també d’estructures de contenció. Els treballs es completen amb les tasques de senyalització i de drenatge.
Estratègia Catalana de la Bicicleta
La intervenció s’emmarca en l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que inclou com un dels seus eixos l’execució de vies per al foment de la mobilitat quotidiana en bicicleta en àrees urbanes i d’activitat econòmica situades a l’entorn dels 10 km, algunes també situades en entorns d’alt interès natural i paisatgístic.