Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Ajuntament de Barcelona té l'aval suficient per portar la reforma de l'administració local al Tribunal Constitucional

L'Ajuntament de Barcelona té l'aval suficient per portar la reforma de l'administració local al Tribunal Constitucional

La capital catalana també ha rebut 700 adhesions de la resta de l'Estat i s'espera que la quantitat creixi en els propers dies

18/03/2014 19:35

L'Ajuntament de Barcelona ja ha recollit les peticions necessàries per portar la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL) al Tribunal Constitucional després de rebre 803 adhesions presentades pels ajuntaments catalans. A aquesta xifra se li ha de sumar 700 més de la resta de l'Estat que el consistori ja havia recollit.

Això suposa superar amb escreix el topall necessari per recórrer aquesta reforma al Constitucional, fixat en 1.159 ajuntaments de tot l'Estat que representin uns 7,2 milions d'habitants. L'Ajuntament de Barcelona és l'encarregat de formalitzar el recurs perquè és el consistori amb més població.

A partir d'aquí, l'Ajuntament de Barcelona reclamarà dictamen del Consell d'Estat a finals de la setmana que ve, i aquest tindrà dos mesos per pronunciar-se de forma no vinculant però sí preceptiva. Acte seguit, es procedirà a presentar recurs d'inconstitucionalitat davant del TC, sumant-se així al de la Generalitat i al del Parlament.

Suport del 90 per cent dels ajuntaments catalans

El president del Consell de Governs Locals i de l'Associació Catalana de Municipis, Miquel Buch, ha constatat que un 90,28% dels ajuntaments catalans, la pràctica totalitat, donen suport a l'Ajuntament de Barcelona perquè lideri el rebuig del món local català a una llei "retrògrada, que vulnera, ataca i atempta contra l'autonomia local i que va a fer mal als ciutadans".

Buch ha remarcat que gairebé només amb l'esforç dels ajuntaments catalans ja es podria presentar aquest recurs en termes de població, ja que són ja 7,4 milions de persones les representades pels ajuntaments que han aprovat portar la llei al TC. "El que hauria de fer el TC és obrir els ulls, això li ha d'obrir els ulls, i també al govern de l'Estat. I avui a algú li haurien de començar a tremolar les cames, perquè s'ha fet una llei que és un disbarat", ha opinat Buch, que ha demanat al TC que s'adoni de la magnitud d'aquest recurs i es pronunciï amb la màxima celeritat, preferiblement abans de les properes eleccions generals.

El vicepresident del Consell de Governs Locals i president de la Federació de Municipis de Catalunya, Xavier Amor, ha celebrat que els ajuntaments hagin unit esforços i els "colors polítics hagin passat a un segon terme" per rebutjar una llei que "té de tot menys sentit comú". Amor ha advertit el govern espanyol que els partits catalans i els ajuntaments són capaços de treballar coordinadament i d'empènyer amb "molta força".

El socialista ha avisat que aquesta llei està allunyant el ciutadà dels serveis públics en un moment en què precisament "es necessita més proximitat que mai i que hi hagi una porta que se li obri".

Mostrar formulari de contacte