L'Ajuntament de la Seu adjudica la redacció del Document de Protecció Civil i dels plans d'autoprotecció
L’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha adjudicat tant l’actualització dels plans de protecció civil com la redacció dels plans d’autoprotecció del municipi davant riscos. Concretament, s’està treballant en la redacció del DuProCim (Document Únic de Protecció Civil Municipal) que inclou diversos plans de risc de la Generalitat: Procicat, Infocat, Inuncat, Neucat, Sismicat, Plaseqcat i Aerocat.
Aquests documents contemplaran de forma resumida i senzilla les actuacions que han de dur a terme els responsables municipals per cadascun dels riscos analitzats.
Paral·lelament, malgrat que el municipi de la Seu no hi està obligat per llei, també s’estan elaborant els plans d’autoprotecció. Aquests són d’aplicació, si es donés el cas, en actes o activitats on hi concorren un nombre important de persones a la Seu d’Urgell com són els dos mercats setmanals, la Fira de Sant Ermengol, la Festa Major i l’Escanyabocs.
El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament urgellenc, Jesús Fierro, subratlla que l’objectiu de tot plegat “és millorar la qualitat de gestió i de solució en cas de possibles emergències, tot aplicant les noves tecnologies per ser més eficients alhora de gestionar els riscos que es puguin donar”.
Sistema de gestió a través d’una App
Per portar a terme les diferents fases dels plans, tots els membres dels equips d’emergència disposaran d’una App al seu telèfon mòbil que servirà per gestionar de manera coordinada les possibles emergències. Aquesta aplicació aportarà a totes les persones implicades la tranquil·litat de poder emetre en un sol clic un avís que pot servir per disminuir de forma considerable la vulnerabilitat davant del risc.