L'Ajuntament de la Seu confirma que Foment reduirà l'afectació de la variant de la N-260
L'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha confirmat aquest dilluns el compromís en ferm del Ministeri de Foment per reduir l'afectació lateral de la nova variant de la N-260 a l'altura del nou polígon industrial. Aquesta decisió permetrà desbloquejar la construcció d'aquest nou polígon, sense necessitat d'esperar que el Govern espanyol decideixi el traçat definitiu de la nova via.
El tinent d'alcalde d'Urbanisme, Jesús Fierro, ha explicat que "ja fa unes setmanes que teníem el compromís de Fomento, però estàvem a l'espera d'una resolució per escrit per anunciar-ho públicament". En aquest sentit, l'equip de Govern ha lamentat les filtracions a la premsa que s'han realitzat per part d'un grup municipal de l'oposició, "perquè entenem que el respecte institucional és bàsic per al bon funcionament de les institucions i calia que el Ministeri enviés la seva resolució per escrit abans d'anunciar res".
Fierro també ha volgut recordar que la negociació d'aquesta qüestió, com de la resta de les al·legacions que es varen presentar al projecte de variant plantejat per Fomento, han estat defensades per l'alcalde Albert Batalla en diverses visites realitzades al Ministerio a Madrid. Concretament, una primera entrevista realitzada amb els portaveus de tots els grups municipals el 22 de juliol de 2008 i dues més de caràcter privat: l'11 de novembre de 2008 i la darrera, el 26 de juny d'aquest any, amb Aureliano López, nou director general de Carreteres de l'Estat, qui va mostrar-se molt sensible amb la petició efectuada per l'Ajuntament de la Seu d'Urgell.
L'equip de govern explica que la reducció de l'afectació lateral se centra en el canvi de catalogació de la nomenclatura del projecte que passa a anomenar-se autovia, en comptes de variant. Aquesta modificació no implica cap variació en les característiques generals que Fomento va presentar en la seva proposta de projecte però, en canvi, permet a l'Ajuntament continuar amb els tràmits d'aprovació del Pla Parcial del Polígon industrial de l'allau de Benabarre, ja que ja no estaria condicionat per cap dels traçats que Fomento planteja a l'espera que el Ministeri de Medi Ambient faci el seu estudi d'impacte ambiental.
Pel que fa a la resta d'al·legacions, Fierro ha remarcat que es continua negociant amb Madrid perquè el projecte final de via sigui el màxim de semblant al plantejament que l'Ajuntament de la Seu d'Urgell va reclamar. Cal recordar que les peticions del consistori urgellenc també se centraven en la millora de les connexions amb la ciutat, en la necessitat que l'estudi de l'autovia inclogui un corredor elèctric per soterrar la línia prevista per Red Eléctrica Española o bé en la minimització de l'impacte sobre els recursos naturals i patrimonials de la zona, entre d'altres.