L'Ajuntament de la Seu denuncia davant els Mossos l'onada d'incendis contra contenidors d'escombraries
En només tres mesos s'han cremat 18 d'aquests recipients a la capital de l'Alt Urgell, amb un cost total d'uns 20.000 euros per a tota la ciutadania. Els cossos policials han obert una recerca per identificar l'autor o autors dels fets
L'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha interposat una denúncia davant els Mossos d'Esquadra per l'onada d'incendis provocats contra contenidors d'escombraries que afecta la ciutat des de fa uns mesos. El consistori ha confirmat aquest dimarts que, només en el que va d'any (en menys de tres mesos), ja han aparegut cremats 18 d'aquests recipients en diferents punts del nucli urbà. Per això, han avançat que la institució "anirà fins al final, atraparem a qui ho estigui fent, i ho haurà de pagar".
L'alcalde urgellenc, Joan Barrera, no ha dubtat a qualificar l'actual episodi continuat de crema de contenidors com "un problema molt greu", perquè la xifra de divuit recipients afectats en menys de tres mesos ja supera la de tot l'any passat i representa una dada "totalment desorbitada", amb l'agreujant que aquestes accions vandàliques "tenen un cost per a tothom", atès que cada contenir té un cost d'uns 1.100 euros. Per tant, de moment el cost d'aquestes bretolades ja ascendeix a 20.000 €. Barrera lamenta que això "té conseqüències greus per a la Mancomunitat d'Escombraries i per a l'Ajuntament però també per a la ciutadania, perquè és qui acaba pagant tots aquests desperfectes" mentre l'autor o autors d'aquestes accions no sigui identificat, detingut i, si s'escau, posat a disposició judicial.
El batlle de la Seu ha assegurat que per tot plegat han augmentat la coordinació amb els Mossos d'Esquadra, mitjançant reunions cada setmana per tractar no només aquest fet sinó d'altres problemes de seguretat que s'han produït, com ara destrosses al mobiliari urbà, furts, robatoris o accions relacionades amb el tràfic de drogues. I confia que, pel que fa als contenidors, amb la col·laboració de les policies municipal i catalana s'aconsegueixi a curt termini "atrapar" el responsable d'aquests incendis.
S'instal·larà càmeres de vigilància a la zona de la Palanca
En aquest context, Joan Barrera també ha confirmat que ben aviat s'instal·laran noves càmeres de videovigilància en indrets on hi ha hagut més casos de vandalisme. Concretament, a la zona del pont de la Palanca i del local del Club de Caça i Pesca, a tocar del riu Segre, on aquesta tardor passada uns brètols van assaltar-ne l'interior i hi van causar greus destrosses. Els incidents en aquella zona han continuat, incloent la crema de taules de pícnic i de contenidors, i per això ja s'està tramitant l'autorització per instal·lar aquest nou sistema de vigilància, que s'afegirà als d'altres llocs de la ciutat on la proliferació d'accions incíviques o delictives ha obligat a habilitar-ne.
Tot i l'augment de la sensació d'inseguretat que han provocat aquests fets, finalment, l'alcalde de la Seu ha volgut transmetre un missatge de "tranquil·litat" i es mostra convençut que "ben aviat tot això s'acabarà". En aquest sentit, ha demanat "una mica de confiança, tot i que és difícil demanar-ho quan sembla que tot va malament", i ha reiterat que aquest episodi "ben aviat s'acabarà", tot indicant que la investigació dels fets continua el seu curs i s'espera que doni resultats.
Junts demana convocar més places de la Policia Municipal
Aquesta qüestió s'ha tractat aquest dilluns a la Junta de Govern Local, en la qual el portaveu de Junts, Jordi Fàbrega, també ha expressat la preocupació per aquests episodis d'inseguretat i ha reclamat "de nou la convocatòria de places vacants de policia municipal". Una petició que, assegura, ja han reiterat des del setembre passat. Fàbrega ha subratllat que la problemàtica de la crema de contenidors s'ha agreujat de manera inquietant aquest cap de setmana passat, quan se n'han cremat 9 en poques hores i en una mateixa zona. Aquests incendis provocats es van produir als carrers de Setúria, de Josep Zulueta i de Circumval·lació, en tots tres casos a l'entorn del parc de la Boixadera.
Al respecte, el representant del primer grup de l'oposició admet que el vandalisme "és un tema complex, però és evident que tenir la plantilla complerta ajudaria", en referència a la necessitat de més policia per mirar d'evitar aquests fets.
En aquesta junta de govern, d'altra banda, Junts també ha demanat que l'Ajuntament faci complir els horaris de les Firetes de Setmana Santa, enguany instal·lades a la plaça de Joan Sansa, després que alguns veïns han denunciat que una part de les parades estarien tancant més tard de l'hora autoritzada en aquests primers dies d'activitat. Un grup de residents rebutja la presència d'aquest recinte a la plaça, tot adduint motius de seguretat i danys al paviment. Jordi Fàbrega també ha preguntat per què el bar-restaurant del Parc Olímpic del Segre encara no està obert aquesta Setmana Santa i si hi hagut lentitud en el concurs de licitació, al qual inicialment no s'hi va presentar cap oferta.
D'altra banda, l'òrgan municipal ha aprovat dues subvencions per al Taller Claror, per inversions destinades a l'estalvi energètic. Alhora, l'equip de govern ha informat que segueix endavant el pla extraordinari d'estabilització de la plantilla del consistori, amb la convocatòria de noves places que estaven en situació d'interinitat des de fa anys, tal com s'està fent a moltes altres administracions.
