Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Ajuntament de la Seu d'Urgell edita una guia sobre venda en línia per al comerç local

L'Ajuntament de la Seu d'Urgell edita una guia sobre venda en línia per al comerç local

L’Àrea de Comerç ofereix aquesta eina als establiments de la ciutat per facilitar-los l’entrada als canals digitals. S'hi inclou informació sobre les eines existents per augmentar la incidència del negoci
Guia de suport de venda en línia per a comerços de la Seu d’Urgell
15/05/2020 14:35

L’Àrea de Comerç de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha editat la ‘Guia de suport per a la venda online. Noves oportunitats digitals pel comerç de proximitat’, que vol ser una eina de formació dirigida als comerços de la ciutat.

La regidora de Comerç, Núria Tomàs, recorda que “la crisi de la Covid-19 ens ha fet veure que entrar en el món digital és indispensable en molts dels àmbits de la nostra vida, i el comerç no és una excepció". Per Tomàs, "ens trobem en un punt d’inflexió que ens ofereix possibilitats de canvi, renovació i innovació”. Per això, aquesta guia, que defineix com "amena i molt entenedora", vol ajudar els establiments urgellencs a "facilitar-los l’entrada als canals digitals”.

El document es farà arribar a tots els establiments comercials de la Seu d’Urgell i es podrà descarregar també al web municipal.

Reptes de futur del comerç de proximitat

La guia explica, primer de tot, els reptes de futur del comerç de proximitat: la personalització, la confiança, els nous serveis i l’adaptabilitat, com a eixos fonamentals del valor del comerç local. El volum, tot seguit, explican què és la digitalització i què significa per als comerços, abundant sobre la seva importància perquè permet una relació més estreta i directa, una compra a temps real, relacions bidireccionals, presència en diversos canals i ús de dispositius mòbils. Un altre punt que tracta és el màrqueting digital, que engloba totes aquelles accions i estratègies que s’executen a Internet.

Eines digitals i aplicacions per al comerç

La guia promou i explica l’ús de les diferents eines digitals per al comerç i les seves aplicacions: la missatgeria instantània a través del WhatsApp (campanya de WhatsApp Business); la venda telefònica; les xarxes socials; les videoconferències; les pàgines web; les botigues online pròpies; els Marketplace i les aplicacions mòbils per al comerç (geocalització, pagament, Codis QR, dades al núvol, APP de productivitat i Xatbox).

La guia es clou amb un seguit de consideracions finals que es resumeixen en: pèrdua de la por a la tecnologia; la tecnologia com a mecanisme de relació; relació directa amb les persones; habilitats digitals i omnicanalitat. A més a més, recull un glossari de termes que complementen els conceptes que es poden aprendre en aquesta guia que poden ajudar a reflexionar als professionals del comerç sobre la importància d’introduir la tecnologia i les eines digitals als seus establiments.  

Mostrar formulari de contacte