L'Ajuntament de la Seu pot comprovar des d'ara el certificat d’antecedents penals dels treballadors municipals
El consistori es dóna d'alta al Consorci d'Administració Oberta de Catalunya. Fins ara només podia fer aquesta supervisió per a aspirants a treballar amb menors
L’Ajuntament de la Seu d’Urgell podrà comprovar a partir d’ara el certificat d’antecedents penals de les persones que vulguin participar en els processos selectius que convoca. Això és possible pel fet que aquest dilluns mateix, a la Junta de Govern Local, el consistori urgellenc ha aprovat donar-se d’alta al Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya (AOC).
L'administració local urgellenca, fins ara, només podia demanar el certificat de penals per a persones que aspirin a treballar amb menors, en equipaments com la llar d’infants o bé els casals infantils. Aquests sol·licitants estan obligats a aportar un document específic que demostri que han no haver estat condemnat per delictes contra la integritat sexual.
Des d'aquesta setmana, però, l’Ajuntament ha fet una passa més en aquest terreny. L'entrada a l'AOC facilitarà el servei de consulta sobre aquesta informació. Això, destaquen, "permetrà més agilitat i no caldrà que sigui cada persona interessada qui hagi de demanar aquesta informació". Fins ara, en els processos selectius el consistori només demanava presentar una declaració jurada per part de l'aspirant.
L'ens de la capital urgellenca remarca que aquest document “permet acreditar la manca o existència d’antecedents que consten en el Registre Central de Penats en la data que són expedits”, tal com ho cita el Ministeri de Justícia. L’acord pres avui també disposa que l’Ajuntament de la Seu d’Urgell “vetllarà perquè la informació resultant de les consultes dels serveis sol·licitats sigui utilitzada exclusivament pel tipus de procediment sol·licitat”.