Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Alt Pirineu espera revalidar enguany els bons resultats turístics de l'estiu passat

L'Alt Pirineu espera revalidar enguany els bons resultats turístics de l'estiu passat

Al conjunt de la demarcació de Lleida, el sector aspira a igualar els 550.000 visitants dels mesos estivals de 2021. De moment, per aquest pont de Sant Joan les reserves ja són al voltant del 90%
Presentació, a Naut Aran, de la campanya turística d'estiu 2022 a la demarcació de Lleida (Foto: ACN)
20/06/2022 17:40

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida preveu aquest estiu poder revalidar els "bons resultats" dels mesos de calor de 2021, que es van tancar amb "les millors xifres de tots els temps" a la demarcació, amb uns 550.000 viatgers i 1,5 milions de pernoctacions en hotels, càmpings, turisme rural o apartaments turístics.

El sector turístic del Pirineu confia que aquest pont de Sant Joan ja sigui un bon tret de sortida, amb una ocupació al voltant del 90 %. Durant el primer quadrimestre del 2022, la demarcació ha tancat amb 955.481 pernoctacions, el seu millor resultat en aquesta part de l'any, gràcies en bona part a la bona temporada d'esquí, que enguany ja no s'ha vist afectada per les dures restriccions d'un any enrere. El rècord anterior de gener a abril havia estat l'any 2006, amb 942.846 pernoctacions, i el tercer millor resultat va ser l'any 2018, amb 901.236.

Segons el Patronat, les bones previsions que tenen per aquest estiu "vénen avalades tant pel nivell actual de reserves dels establiments com pels bons resultats que havia estat experimentat el conjunt de la demarcació en els darrers 6 anys abans de l'esclat de la pandèmia".

Recuperar el turisme internacional

De cara a la nova temporada d'estiu es preveu també que es pugui recuperar l'arribada de visitants estrangers, que han registrat un important descens a la demarcació de Lleida en els darrers dos anys de pandèmia. L'estiu del 2021 el turisme internacional ja va experimentar una certa recuperació (+4,6 % de les pernoctacions i 6 % dels visitants), però encara molt lluny del 2019, quan representaven el 18 % dels viatgers i el 16,6 % de les estades d'estiu.

El president de la Comissió informativa de Turisme de la Diputació de Lleida, Paco Cerdà, ha destacat la importància de recuperar el turisme internacional, que té França com a principal origen, tot i que també s'ha començat a recuperar d'altres mercats importants com ara el Benelux, Alemanya i el Regne Unit, sobretot pel que fa a viatgers que fan rutes en cotxe, caravana o moto. Cerdà es fixa l'objectiu d'arribar novament al 18% de turisme no estatal.

Importància de la primavera i l'estiu

Per sectors, l'hoteleria podria assolir una mitjana d'ocupació durant el mes de juliol a les zones turístiques de Lleida i la seva àrea d'influència i a la mateixa ciutat de Lleida d'entre el 50 i el 65 %. A l'agost, aquesta mitjana se situarà per sobre del 80 %. Les dues setmanes centrals del mes d'agost és quan es produirà l'ocupació més alta.

Josep Castellarnau, president de la Federació d'Hostaleria, ha destacat la importància de l'època de primavera i estiu. Castellarnau matisa que per a algunes comarques de muntanya de la demarcació l'hivern segueix sent l'època de més activitat, sobretot "als peus de pista" de les estacions d'esquí, però que "per al 80% de les Terres de Lleida" l'etapa entre maig i setembre "deu representar el 70% dels ingressos anuals". Castellarnau, per tant, considera "molt important" aquesta època, especialment per a la plana i el Prepirineu, perquè és "quan tothom surt".

Pel que fa turisme rural, l'ocupació podria oscil·lar al voltant del 50 % al juliol i del 80 % a l'agost. El mes de setembre la mitjana d'ocupació se situaria entorn al 40 %. Finalment, el sector del càmping -concentrat bàsicament a les comarques pirinenques- preveu mantenir els bons nivells d'ocupació de l'any passat, des d'ara i fins a l'agost, amb un 75 % de reserves als bungalous (95% per a l'agost) i entre el 50% i el 55 % per a l'acampada (90% a l’agost). Marta Cortina, vicepresidenta de l'Associació de Càmpings, assegura que aquest mes mateix les reserves han augmentat ja un 25%.

Turisme actiu

La nova temporada de turisme actiu i esports d'aventura, que ja va començar a l'inici de la primavera, disposa enguany de 271 empreses distribuïdes per 13 comarques, 43 més que abans de la pandèmia. La gran majoria segueixen sent a l'Alt Pirineu, amb especial presència al Pallars Sobirà. L'objectiu del sector és situar-se per sobre dels 800.000 serveis contractats, un 4% més que al 2019.

Una oferta de 76.903 places

L'oferta d'allotjament turístic reglat per a aquest any 2022 a la demarcació és de 76.903 places, 1.400 més que l'any passat (+1,8%). L'hoteleria compta amb 418 establiments i 19.455 places; el turisme rural, 676 cases i 4.967 places, i el càmping, 63 establiments i 22.749 places, de les quals més de 4.000 són de bungalous. La resta de l'oferta engloba 30 empreses d'apartaments turístics (amb 674 places), 37 albergs (2.704), 66 refugis (2.072), 29 cases de colònies (2.349), 5 granges escola (626) i 3.775 habitatges d'ús turístic amb 20.762 places.

Mostrar formulari de contacte