L'Alt Urgell ha duplicat l'oferta de turisme rural en cinc anys
La comarca ha passat de 34 a 68 establiments i de 278 a 471 places El Pallars Sobirà lidera el mercat de l’Alt Pirineu, que suma un total de 2.300 llits
L’oferta de turisme rural s’ha duplicat a l’Alt Urgell en cinc anys. Segons les dades que ha presentat avui la Federació de Turisme Rural de les Terres de Lleida, el nombre de residències-casa de pagès (RCP) ha passat de les 34 que hi havia el 2002 a les 68 que hi ha al 2007. El nombre de places ofertes també s’ha gairebé duplicat: ha crescut de 278 a 471.
El conjunt de l’Alt Pirineu ha seguit una tendència semblant, si bé amb un creixement més moderat. Així, sense comptar la plana de Cerdanya –que no apareix al registre- a la regió s’ha passat de 213 a 320 establiments i de 1.698 a 2.294 places. A la Batllia i Baridà s’ha passat de 7 a 13 establiments, si bé el nombre de places gairebé s’ha mantingut: de 69 a 84.
L’Alt Urgell no és l’única comarca on l’oferta s’ha duplicat. A les comarques veïnes del Solsonès i el Pallars Jussà també s’ha donat aquesta tendència. Ara, la primera té una oferta de 87 cases i 511 llits, i la segona compta amb 64 RCP i 495 places.
No obstant això, qui lidera l’oferta és el Pallars Sobirà, amb 88 cases i 631 llits. En canvi, l’Aran és l’únic indret on s’ha reduït el turisme rural, que ha passat de 19 a 15 residències.
Coincidint amb la presentació d’aquestes dades, el Patronat de Turisme Terres de Lleida ha fet un balanç molt positiu de l’ocupació turística durant el pont de Tots Sants, que s’ha situat al voltant del 75 per cent. En l’àmbit del turisme rural, la xifra puja fins al 85%. El president del Patronat, Xavier Moncayo, considera que aquesta dada és molt important perquè confirma la tendència a la desestacionalització.
Aquest és un vell objectiu del sector que passa per aconseguir que l’ocupació dels hotels i d’altres establiments no es concentri només en dates concretes, sobretot a l’època d’esquí. La majoria de visitants del Pirineu segueixen sent de Catalunya mateix, si bé aquest pont es va registrar un 20% de turistes de la resta de l’Estat.
D’altra banda, la Federació de Turisme Rural de les Terres de Lleida ha presentat una nova placa identificativa, que servirà de distintiu de qualitat per a tots els seus associats.