L'Alta Ribagorça presenta els 'Patis Coeducatius', amb la implicació de tota la comunitat educativa
S'ha treballat conjuntament des de l'etapa infantil fins a secundària per dissenyar espais "no excloents i estimulants"
Alumnat, professorat i famílies han treballat, s'han format i han creat grups d'observació directa que han permès recollir dades de l'estat dels patis tant en l'àmbit físic com funcional i relacional. L'alumnat dels diferents centres s'ha involucrat en aquesta tasca, amb l'acompanyament del professorat implicat. La diversitat dels centres implicats que abasta canalla des dels 0 als 18 anys, és una de les característiques més singulars del projecte i més que abasti a tota la comarca. Aquestes característiques fan que el projecte 'Patis Coeducatius a l'Alta Ribagorça' sigui "únic i transversal".
Una font al pati per beure i sobretot jugar, xarxes a les porteries, troncs i jocs d'equilibri, espais que convidin a estar tranquils, tenir plantes per cuidar o repintar les pistes de bàsquet són alguns dels exemples de com transformar els espais sense massa inversions. Ara caldrà que els ajuntaments, propietaris d'aquests espais, s'impliquin per poder fer realitat els somnis de grans i petits buscant línies de finançament per executar petits i grans canvis.