Javier Lambán vol recórrer a Iceta i Sánchez per modificar l’acord tècnic sobre els Jocs d'Hivern
Després de la ratificació des del COE i els governs català i espanyol, el president aragonès reitera l'exigència de disposar de més proves per sumar-s'hi. La Federació Aragonesa de Muntanyisme reclama organitzar la competició d'esquí de muntanya, programada a Boí Taüll
El dirigent aragonès exigeix una proposta "igualitària" i opina que amb el document actual l'Aragó no acolliria prou proves, per la qual cosa vol presentar una proposta alternativa. A més a més, ha demanat "calma" i ha qualificat de "trampa de les presses" el fet que totes les institucions implicades, tret de la que ell presideix, ja hagin tancat l'acord tècnic. En aquest sentit, Lambán creu que hi ha temps per fer canvis fins al 24 de juliol, tot al·ludint a la consulta al Pirineu català anunciada aquest dilluns per la Generalitat.
Alhora, el dirigent socialista ha assegurat que en aquesta postura té el vistiplau de "totes" les forces polítiques aragoneses i també de la Federació Aragonesa de Muntanyisme, que aquest dimarts li ha manifestat el seu "suport incondicional" per aconseguir una "candidatura equitativa". A més a més, aquest organisme esportiu ha exigit que les proves d'esquí de muntanya s'ubiquin a l'Aragó i no a Boí Taüll, a l'Alta Ribagorça.
Vox, en contra de la consulta al Pirineu català
També en relació a aquesta candidatura, el portaveu de Vox al Parlament de Catalunya, Juan Garriga, ha mostrat aquest dimarts el seu rebuig a la consulta democràtica que es farà a les comarques del Pirineu català. Garriga ha qualificat la votació de "pèrdua de temps" i ha reconegut que des de la seva formació "no creuen" en el fet de consultar la població sobre temes rellevants.
El polític espanyolista ha reclamat "lideratge" al ministre Miquel Iceta i ha expressat el seu "suport ple" al projecte olímpic. Alhora, el portaveu ultradretà s'ha mostrat comprensiu amb les exigències del govern de l'Aragó i les ha atribuït a "la manca de lideratge" del govern espanyol, a qui reclamen que passi a encapçalar el projecte.
