L'Associació d'Empresaris reclama a Telefónica que compleixi els compromisos
L'entitat recorda que el 2008 la companyia va anunciar que hi hauria dues vies de distribució per evitar nous talls perllongats La carta detalla les compensacions que demanen per la nova avaria
L'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell ha tramès una nota al director de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, en la qual es queixa pel nou tall de telefonia i internet i li recorda els compromisos que la companyia havia adquirit per evitar que es tornessin a produir situacions com aquesta.
L'AEAU apunta al fet que l'abril del 2008 van formar part d'una reunió amb diferents personalitats polítiques comarcals i locals, juntament el Secretari General de Telecomunicacions, Jordi Bosch. A la trobada se'ls va comentar que "s'estaven duent a terme diverses accions per tenir dispositius substitutoris en cas que es tallés el canal principal". La solució definitiva havia d'arribar en 6 mesos amb els 10 quilòmetres que faltaven per finalitzar l’anella de fibra òptica, en el tram Oliana-Organyà i "així hi hauria dos canals de subministrament".
Els empresaris afirmen no entendre el perquè "dos anys després d'aquesta informació, hem estat més de cinc hores sense línia ADSL ni telefonia mòbil i fixa, per un tall de cable de fibra òptica".
A més d'una resposta a la qüestió, l'AEAU demana "la indemnització pertinent a les empreses pels perjudicis causats per la interrupció del servei de telefonia fixa i mòbil".