Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'associació naturalista alemanya NABU s'interessa per la reserva de Boumort

L'associació naturalista alemanya NABU s'interessa per la reserva de Boumort

El vicepresident de l'entitat hi farà aquest dilluns una visita a petició pròpia El col.lectiu, amb 400.000 socis, té influència en les polítiques mediambientals del seu país

Isards
Isards
22/08/2008 19:31

La prestigiosa Associació Alemanya de Protecció de la Natura (NABU), amb seu a Berlín amb més de 400.000 socis, ha mostrat el seu interès per conèixer de primera mà el sistema de gestió de la Reserva Nacional de Caça de Boumort, situada entre el Pallars Jussà i l'Alt Urgell.

Per aquest motiu aquest dilluns vinent el vicepresident del grup ornitològic de NABU, Helmut Opitz, visitarà Boumort, acompanyat del director, personal tècnic, el guarda de la reserva i la tècnica de l'Oficina Catalana de Turisme Ornitològic del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. Aquesta visita tècnica de Helmut Opitz es farà a petició pròpia, a través de l’Oficina Catalana de Turisme Ornitològic, atès el gran interès que havia manifestat el representant de NABU.

L’Associació de Protecció de la Natura (Naturschutzbund Deutschland) té més d’un segle d’existència i treballa per a la protecció del món animal i vegetal des de diversos vessants com ara la formació mediambiental, el compromís polític i l’execució de projectes concrets de protecció. Aquest lobby a favor de la natura és l’encarregat de triar l’ocell de l’any i es dedica a la investigació científica en dos instituts.

La Reserva Nacional de Caça de Boumort pertany al Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i va ser creada el 1991, amb la finalitat de protegir, fomentar i aprofitar les espècies animals que hi habiten en estat salvatge i de preservar els ecosistemes als quals pertanyen. L'espai, amb una extensió de 13.097 ha, es troba situada al Prepirineu occidental català, entre les valls de la Noguera Pallaresa i del Segre, i abraça tot un seguit de serres disposades transversalment de l'una a l'altra vall, d'entre les quals destaquen la serra de Boumort, que dóna nom a la reserva, la de Carreu, la de Cuberes i la de Batsacans.

L'espècie més característica és el cérvol ibèric, el qual gaudeix en aquestes serres d'una de les poblacions més importants i ben estructurades dels Pirineus. Hi destaca també la presència de l'isard, el cabirol i el porc senglar. Dins de la fauna eminentment forestal destaca la presència del gall fer, el picot negre, el mussol pirinenc i la becada. També s'hi pot observar la perdiu roja, el conill i la llebre europea. Als cingles i precipicis hi ha rapinyaires com ara el trencalòs, el voltor comú, l'aufrany, l'àliga daurada, el falcó pelegrí o el duc.

Mostrar formulari de contacte