Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Associació Lo Podall vol potenciar la pràctica de la BTT al Pallars Jussà

L'Associació Lo Podall vol potenciar la pràctica de la BTT al Pallars Jussà

El seu projecte és l'escollit enguany a la comarca per al 'Matchfunding' Arrela't Alt Pirineu i Aran. En una setmana de campanya ja han obtingut més de 10.000 euros

BTT al Pallars Jussà (Foto: Associació Lo Podall)
BTT al Pallars Jussà (Foto: Associació Lo Podall)
27/10/2022 10:35

L'associació Lo Podall, amb seu a Tremp, és el projecte escollit enguany al Pallars Jussà per participar al 'Matchfunding' Arrela't a l'Alt Pirineu i Aran. El seu objectiu és aconseguir finançament per consolidar el territori Geobike Lo Podall com a zona de referència en la pràctica de la BTT.

Per fer-ho possible Sandra Rigol, de Lo Podall, assegura que és imprescindible realitzar un llistat de les parcel·les privades per on passen els senders i elaborar un document per signar entre els propietaris dels terrenys i l'entitat. Un tercer objectiu és crear una pàgina web on es trobin els senders del territori Geobike. En tot just una setmana, ja han aconseguit més de 10.000 euros en donacions. La campanya a totes les comarques que hi participen, i que inclouen l'Alt Urgell, finalitza d'aquí a 33 dies.

Els impulsors, primerament, hauran d'estudiar la cartografia del territori per llistar les parcel·les on s'emplacen els senders. Una feina de caràcter administratiu que es podria dur a terme per una persona contractada a mitja jornada durant un període mínim de 6 mesos. A aquesta contractació hi volen dedicar els diners del micromecenatge. L'entitat està formada per uns 250 socis. En una pàgina web s'exposarà i s'informarà dels senders i recomanacions de rutes en funció de la dificultat, desnivell, època de l'any i meteorologia.

Zones del territori Geobike

Actualment existeixen 3 grans zones dins del Territori Geobike Lo Podall: la zona est, amb el cim representatiu del Roc de Neret; la zona Oest, representada per la zona i sender del Serengueti, i Roques Pelades. Aquestes àrees quedarien localitzades mitjançant un cartell informatiu de l'Associació i de les rutes existents.

Dani Terrisse, president de Lo Podall, ha explicat a l'ACN que va ser l'any 2017 quan un grup d'amics amants de la BTT i coneixedors del territori van decidir crear Lo Podall. Primer, amb la finalitat d'organitzar una pedalada anual per la zona, La Vibike. Però finalment, aquesta pedalada va ajudar a potenciar la comarca i donar a conèixer tota la Zona Geobike.

En aquell moment es va ampliar la feina de recuperació i neteja de camins, que ja no es limitava al període previ a la pedalada sinó que també anava de setembre a juny. Aixó, es va obrir nous senders i es va crear rutes interessants i paisatgísticament atractives, no només per a la pràctica de la BTT, també pel running i les passejades en família. Al llarg d'aquest temps s'ha vist com cada cop són més els amants de la BTT que arriben a Tremp per gaudir d'aquest esport. Per tot plegat, volen fer una nova passa endavant a l'hora de "potenciar aquest turisme sostenible i respectuós amb el medi ambient".

 

Mostrar formulari de contacte