Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Audiència de Girona imposa una multa a un home acusat de tocaments a una companya de feina a Puigcerdà

L'Audiència de Girona imposa una multa a un home acusat de tocaments a una companya de feina a Puigcerdà

El tribunal desestima la petició de presó li aplica un atenuant perquè anava begut. Els fets es van produir el juliol de 2023 en un local d'oci, després que prèviament acusat i víctima havien fet una ruta per visitar clients

Audiència de Girona (Foto: ACN / arxiu)
Audiència de Girona (Foto: ACN / arxiu)
10/10/2025 12:50

L'Audiència de Girona ha imposat una multa de 7.200 euros a un home acusat de fer tocaments a una companya de feina en un local de Puigcerdà, la nit del 21 al 22 de juliol del 2023. El tribunal el condemna per un delicte d'agressió sexual atenuat, perquè considera que el processat no va actuar amb violència ni intimidació, i li rebaixa la pena perquè anava begut. La sentència descarta la petició de presó per part de l'acusació, perquè el processat no té antecedents i l'agressió va tenir lloc en un local d'oci on la víctima va poder "demanar auxili".

L'any 2023, tots dos treballaven com a comercials per a una empresa distribuïdora de productes vitivinícoles i l'acusat, com a responsable de zona, s'encarregava de coordinar i gestionar un equip de treballadors que es dedicaven a visitar clients, oferir-los els productes o dissenyar la carta de vins més adient per al seu negoci. De vegades també acompanyava els comercials durant la seva ruta.

Segons recull la sentència, a la qual ha tingut accés l'ACN, el dia dels fets cap a mitjanit i mentre ballaven al local, l'acusat va començar a acostar-se a la víctima "amb ànim libidinós" i li va fer tocaments a la zona dels pits i a les natges. Tot i que la dona li va dir en diverses ocasions que no volia, "ell va persistir amb la seva actitud de proximitat, fent cas omís de la voluntat d'ella". El tribunal recull que la víctima va intentar "marcar límits" en diverses ocasions, però ell va persistir i la víctima li va haver de clavar un cop a la gola perquè parés".

Després d'això, l'empleada va anar al lavabo del local, on s'hi va estar una estona. Lluny de dissuadir-lo, quan va sortir del bany, li va tornar a fer tocaments i no va parar fins que la seva conducta va acabar provocant la intervenció d'un grup de joves que hi havia al local, que van socórrer la víctima. Aquests joves van explicar al judici que feia uns minuts que veien l'home en una actitud que defineixen de "bavosa" i que ella no parava de "rebutjar-lo". Quan van veure que la noia tenia cara de "terror", van decidir actuar i apartar-lo. També van declarar que l'acusat va respondre violentament i va amenaçar un dels joves. Quan els seus amics el van anar a recolzar, va fugir corrent del local i va anar a l'hotel per demanar ajuda. 

La sentència també recull que abans d'aquests fets, durant el mateix dia tots dos havien fet una ruta visitant clients per la zona de Puigcerdà. La sentència exposa que, tot i que el processat tenia "responsabilitat immediata i directa" cap a la víctima a escala laboral, no ha quedat acreditat que "tingués poder de decisió en matèria de retribució, vacances o acomiadament". La mateixa empresa els recomanava no conduir si havien begut i era habitual, si anaven a llocs lluny de casa, que reservessin habitacions en hotels. Per això, quan van acabar la jornada laboral, acusat i víctima van estar fent unes tapes i sopant. Després, van decidir anar a fer l'última copa a un local que hi havia davant de l'hotel.

Mostrar formulari de contacte