Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / L'Audiència Nacional rebutja dur a Barcelona el judici a la família Pujol perquè alguns dels delictes s'haurien comès a Andorra

L'Audiència Nacional rebutja dur a Barcelona el judici a la família Pujol perquè alguns dels delictes s'haurien comès a Andorra

El tribunal, paral·lelament, ha descartat demanar que el Govern espanyol desclassifiqui documents de l''Operació Catalunya', tot i acceptar que hi declarin els caps policials que hi estaven implicats

Una de les primeres sessions del judici a la família Pujol, que es duu a terme a San Fernando de Henares (Foto: ACN / Pool EFE)
Una de les primeres sessions del judici a la família Pujol, que es duu a terme a San Fernando de Henares (Foto: ACN / Pool EFE)
10/12/2025 14:00

El tribunal de l'Audiència Nacional que ha de jutjar la família Pujol Ferrusola i diversos empresaris catalans, per suposats delictes econòmics, ha rebutjat enviar el cas a l'Audiència de Barcelona, un canvi que havien demanat la majoria de les defenses durant la instrucció i a l'inici del judici. El principal argument que han donat per rebutjar-ho ha estat que alguns dels presumptes delictes investigats s'haurien comès a l'estranger i, sobretot, a Andorra.

Sobre la resta de qüestions prèvies, com la prescripció de delictes o la nul·litat de diverses proves, els magistrats han dit que ja resoldran la majoria d'aquests punts en la sentència, perquè asseguren que no tenen tota la informació encara per prendre la decisió amb fonament. 

Algunes de les proves que sí que han admès, com havien sol·licitat les defenses, són diversos documents i proves pericials complementàries a altres pericials, així com cinc testimonis relacionats amb la denominada 'Operació Catalunya'. Entre els documents, hi ha la declaració de l'excomissari José Manuel Villarejo al jutjat andorrà que investiga la intervenció de la BPA per part del govern espanyol de Mariano Rajoy.

El tribunal considera que "una comissió rogatòria a Andorra per demanar la remissió de tota la causa no seria eficient", però sí que admet que les parts personades en els dos judicis aportin la transcripció de la testifical. D'altra banda, l'AN ha reconegut que ha desestimat de demanar al govern espanyol que desclassifiqui documents de l''Operació Catalunya'. En canvi, sí que ha acceptat que declarin com a testimonis durant el judici el mateix Villarejo, els excomissaris Marcelino Martín Blas i Eugenio Pino, i els també policies Celestino Barroso i Bonifacio Díaz.

 

Mostrar formulari de contacte